آبنمای شیشه ای

چگونگی انتخاب آبنمای مناسب برای خانه ، باغ یا پاسیو ، می تواند راهی عالی برای اطمینان بیشتر از استفاده از ویژگی های آرامش بخش آب باشد . آب جاری به خانه  شما ، احساس طراوت می آورد .انسانها تنها کسانی نیستند که آبنما های آب را دوست دارند . ممکن است ، آبنمای خانه شما به یک مقصد محبوب پرنده هایی که به دنبال رفع تشنگی هستند،  تبدیل می شود .انتخاب یک آبنمای شیشه ای آب مناسب برای خانه شما می تواند به شما کمک کند تا احساس فضای بیرون از منزل را به فضای زندگی خود منتقل کنید . آبنمای شیشه ای خانگی ، با گزینه های مختلفی از جمله سیستم های روشنایی LED ارائه شده است تا دکوراسیون شما را در شرایط کم نور برجسته کند .

بیشتر بخوانید : دیوار سبز منزل

طراحی آبنما شیشه ای

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که چه نوع طرح آبنمایی متناسب با دکوراسیون خانه شماست . برای مثال ، آبنمای شیشه ای خانگی یا آبنمای شیشه ای دیواری که مساحت کمتری را در سطح اشغال می کند .  برای فهمیدن این موضوع ، ابتدا باید نقش کلی دکوراسیون خانه خود را ارزیابی کنید . شما باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از آبنمای شیشه ای آب به عنوان نقطه مرکزی خانه یا حیاط استفاده کنید یا به عنوان یک تزیین درجه دو . این به شما در خرید آبنمای شیشه ای خانگی یا آبنمای شیشه ای دیواری کمک می کند . خرید آبنمای شیشه ای خانگی برای استفاده در داخل خانه ، می تواند بهترین گزینه انتخابی شما باشد . از آبنماهای سنگی بهتر است در بیرون از خانه استفاده شود .

آبنمای شیشه ای آبنمای شیشه ای دیواری

اگر خانه شما ،‌ برای خرید آبنمای شیشه ای ، کوچک است و ممکن است راه رفت و آمد را مسدود کند و ترافیک انسانی در خانه شما اتفاق بیفتد ، بهترین گزینه خرید آبنمای شیشه ای دیواری است که بدون اشغال کردن مساحت ،  جریان آب را در خانه شما می آورد و زیبایی بصری به منزل شما می دهد . انتخاب بهترین دیوار برای این آبنمای شیشه ای دیواری ، مهمترین تصمیم شما در مورد خرید آبنمای شیشه ای دیواری است .

صدا

هر آبنما صدای متفاوتی تولید می کند و بسته به جایی که می خواهید آبنما را در آن قرار دهید ، خرید آبنمای شیشه ای را انجام دهید . در آبنماهای متفاوت ، ممکن است تولید صدا کمتر باشد . پس اگر خانه شما کوچک است ، یا شما به صدا حساس هستید و یا حتی تصمیم دارید آبنمای شیشه ای خانگی یا آبنمای شیشه ای دیواری را در محل نشیمن و مذاکرات خود قرار دهید ، نوع کم صدا تر آن را انتخاب کنید . بهتر است از آبنمایی استفاده نکنید که صدای آن باعث شود در خانه برای صحبت با هم ، فریاد بزنید .

وزن

وزن یکی از مهم ترین عواملی است که باید به آن توجه کنید . به خصوص هنگام قرار دادن آبنمای آب در پاسیو یا ایوان قرار دهید .  ممکن است ایوان ، تحمل وزن آبنما های چدنی سنگی یا سنگین تر را نداشته باشد . اگر ایوان شما ، محل خوبی برای استفاده از آبنما است ، به خرید آبنمای شیشه ای یا آبنمای شیشه ای دیواری فکر کنید . وزن آن ها پایین تر و جا به جایی آن ها ، راحت تر است .

انواع گیاهان آپارتمانی
بیشتر

 اندازه کلی و شکل

اکنون که می دانید آبنمای شیشه ای خانگی خود را در کجا قرار دهید  ، باید اندازه و شکل آبنمای شیشه ای خانگی مورد نظر خود را انتخاب کنید . برای اتخاذ این تصمیم باید در مورد هدف تان از خرید آبنمای شیشه ای  خود فکر کنید . اگر ایده ی اصلی دکوراسیون خانه شما ، آبنمای شیشه ای آن است ، پس بهتر است اندازه آن بزرگتر و شکل کلی آن منحصر به فردتر باشد . برخی از دکورهای ظریف تر و مینیمال تر ، از آبنما های کوچکتر استفاده می کنند . همه چیز مربوط به سبک زندگی شماست .

آبنمای دیواریآبنماهای چندلایه

ساختن آبنما چندلایه ، می تواند راهی عالی برای به حداکثر رساندن ظرافت آبنمای شیشه ای خانگی شما باشد . فواره های چند لایه برای این کار مناسب هستند زیرا نه تنها مورد توجه چشم قرار نمی گیرند ، بلکه صداهای آنها می توانند تأثیر آرامش بخش در محیط خانه داشته باشند .

 شعاع پاشش

آخرین چیزی که باید در خرید آبنمای شیشه ای ، در نظر بگیرید شعاع پاشش آبنمای شیشه ای خانگی و آبنمای شیشه ای دیواری در خانه شماست . همه آبنما ها شکل خاصی از پاشش را ایجاد می کنند و بسته به جایی که شما قصد دارید آبنما خود را قرار دهید ، اگر آب بر روی کاشی یا سایر سطوح مسطح قرار گیرد ، این می تواند یک خطر لغزش ایجاد کند  .  برای جلوگیری از این موضوع مهم ، هنگام خرید آبنمای شیشه ای ، به شعاع پاشش آب و قابلیت تنظیم شدن آن ، توجه کنید .

بیشتر بخوانید : مه پاش رستورانی

نگهداری آبنمای شیشه ای

آبنمای شیشه ای خانگی را در طول فصل پر از آب نگه دارید تا پمپ از بین نرود . قبل از زمستان ، حوضچه ها را تخلیه کنید تا از یخ زدگی آب و ترک خوردگی ساختار آبنمای شیشه ای خانگی و آب نمای شیشه ای دیواری جلوگیری شود .

آبنمای شیشه ای دیواریایمنی آبنمای شیشه ای

اگر کودک کوچک در خانه دارید ، آبنما می تواند برای او خطر آفرین باشد . نوعی از آبنمای شیشه ای را انتخاب کنید که به لحاظ ارتفاع ، قطعات ان و شعاع پاشش آب به گونه ای باشد که دسترسی کودک شما به آن سخت باشد .

هرچه ارتفاع آبنما بلند تر شود ، سقوط آب عمودی تر و نرم تر می شود و صدای آن را دلنشین تر می کند .

انتخاب محل آبنما به توجه به فنگشویی

در فنگ شویی ، استفاده از آبنما در محیط زندگی ، توصیه ای بسیار مثبت است . زیرا‌ ؛

  • آب توانایی جمع آوری یا استخر انرژی را دارد و این توانایی آب باعث می شود که یک آبنما از انرژی مثبت در خانه شما ، جاری شود .
  • آبنما های آب ، معمولاً ، باعث می شود افراد آرام شوند ، لبخند بزنند و مشکلات خود را فراموش کنند . نه تنها این ، بلکه با کمال تعجب می توانید چهره های خندان در نزدیکی یک آبنمای زیبا ببینید .

فقط بنشینید و لحظه ای فکر کنید که چرا و چگونه یک آبنمای آب می تواند چنین تأثیر عمیقی بر روی افراد اطراف خود بگذارد . به این دلیل است که انرژی “چی” با آب جمع می شود و با آب منعکس می شود .  آب در حال حرکت  ، انرژی های صلح آمیز و انرژی چی را در اطراف خود توزیع می کند . انرژی چی در اصول فنگ شویی مفصل توضیح داده شده است ، و حضور آن در زندگی شما ، می تواند به آرامش شما کمک شایانی کند .

دیزاین داخلی منزل
بیشتر

اما ، مانند هر چیز دیگر ، مکان صحیح  قرار دادن آبنمای شیشه ای آب بسیار مهم است.  یک آبنمای شیشه ای آب به درستی قرار داده شده ، ابزاری قدرتمند برای تولید انرژی (و جذب) انرژی مثبت است . اگر مکانیابی آن ، نامناسب باشد ، برعکس عمل می کند و انرژی های منفی ساطع می کند .

از این رو ، شما باید آبنمای شیشه ای آب را طبق قوانین فنگ شویی در خانه خود ، قرار دهید تا از مزایای آن استفاده کنید . دانستن این اصول پیش از خرید ، می تواند به شما در خرید آبنمای شیشه ای مناسب برای مکان مناسب خانه تان کمک کند . یک آبنمای شیشه ای آب که درستی قرار گرفته ، انرژی مثبت را جذب و تقویت می کند . این انرژی مثبت سپس به خانه شما وارد می شود و شما و خانواده را به روش های مثبت و آشکارا تحت تأثیر قرار می دهد . در نتیجه ، همه چیز در اطراف شما و خانواده تان شروع به  بهتر شدن می کند . شما شروع به جذب فرصت های بهتر در محل کار می کنید ، و حرفه خود را عالی تر می کنید . ثروت و فراوانی به طرز معجزه‌آسایی که هرگز تصورش را نمی کردید ، در زندگی تان ریخته می شود .

 

آبنمای دیواری

  • آبنمای شیشه ای را مقابل ورودی خانه قرار دهید .
  • اگر امکان نگه داشتن آبنما در حیاط وجود ندارد ، می توانید آن را داخل خانه نگه دارید .
  • اطمینان حاصل کنید که آب به سمت خانه جریان دارد .
  • برای بهتر شدن محل کار ، آبنما را در شمال قرار دهید .
  • قرار گرفتن آبنمای شیشه ای و آبنمای شیشه ای دیواری در شرق خانه برای سلامتی بهتر است .
  • قرار دادن آبنمای شیشه ای در جنوب شرقی به جذب ثروت و پول کمک می کند .
  • آبنما همیشه باید جریان داشته باشد و خاموش نشود . مگر در زمان های نگهداری و یخبندان .
  • برای جلوگیری از آسیب دیدگی پمپ از آب مقطر یا فیلتر شده استفاده کنید .
  • آبنما را طوری تنظیم کنید که در اتاق خواب خود آن را نگذارید .
  • آب باید آزادانه و بدون مانع جریان یابد .
  • هرگز دو عدد آبنمای شیشه ای آب را در ورودی نگه ندارید . نتایج منفی به همراه خواهد داشت .
  • اگر آب از خانه دور می شود ، نماد پول و ثروتی است که از خانه خارج می شود .
  • آبنما آب را در جنوب خانه خود قرار ندهید . جنوب نماد آتش است .
  • از آبنما های زیر اتاق خودداری کنید . خوابیدن روی آب خوب نیست .
  • آبنما را در آشپزخانه قرار ندهید .
  • از آبنما های شکسته خودداری کنید .
  • آبنما نباید ورودی را مسدود کند .

این تنها مواردی است که شما باید هنگام قرار دادن یک آبنمای شیشه ای آب ، طبق فنگ شویی ، در خانه یا محل کار خود مراقبت کنید .

اما ، یک مورد دیگر که باید در خاطر داشته باشید ، وجود دارد . نه هنگام قرار دادن آبنما ، بلکه هنگام خرید آن باید توجه کنید و این ماده ای است که برای ساختن آبنمای آب استفاده می شود .

بیشتر بخوانید : هزینه دیوار سبز

بهترین مصالح برای آبنمای آب چیست ؟

شاید بدانید که فنگ شوی مبتنی بر 5 عنصر است . یعنی آب ، آتش ، فلز ، زمین و چوب . همچنین این عناصر از طریق چرخه های تقویت ، کاهش و تخریب با یکدیگر در ارتباط هستند .

دیوار گیاهی
بیشتر

در زیر لیستی از مواد متداول برای فواره های آبی آورده شده است :

  • فلز
  • چوب
  • سنگ یا سنگ
  • سرامیک
  • بتن
  • رزین
  • شیشه

اکنون ، از آنجا که آب زیادی در یک آبنما وجود دارد ، باید موادی را انتخاب کنید که آب را پشتیبانی یا حتی تقویت کند .آبنمای دیواری

در اینجا چند نکته برای انتخاب یک آبنما آب خوب آورده شده است :

  • آبنمای شیشه ای آب و فلزی بهترین مصالح برای آب نما هستند . فلز باعث افزایش آب می شود و شیشه ، خلوص و حرکت آب را نشان می دهد و باعث آرامش بیشتری در محیط می شود . چرا که همه می دانیم آب ، نماد خلوص و پاکی است و این را به همه القا می کند .
  • مقداری سکه به حوضچه آبنما آب اضافه کنید . فلز باعث تقویت آب می شود .
  • اضافه کردن سکه به آبنما های چوبی نیز خوب است . چوب باعث کاهش آب می شود و سکه های فلزی باعث افزایش انرژی آب می شوند .

چه نوع یا سبکی از آبنما آب بهترین است؟

بازار پر از انواع آبنما های بی شمار آب است . آنها از نظر سبک ، اشکال ، اندازه و غیره ، متفاوت هستند . بعضی از آنها واقعاً ساده ، برخی پیشرفته و برخی حتی خنده دار هستند . اما سؤال بزرگ در اینجا کدام یک بهترین است؟

پاسخ خاصی برای این سوال وجود ندارد . این واقعا به شما ، سلیقه شما و طراح خانه شما بستگی دارد .

  • هرگز آبنما ای را خریداری نکنید که احساسات منفی را به تصویر بکشد . به عنوان مثال ، آب به صورت اشک یا اسکلت شکل جاری می شود .
  • هرگز آبنما هایی را که دارای لبه های تیز هستند (نوع فلش مانند) خریداری نکنید .
  • اندازه آبنما نباید زیاد بزرگ باشد تا ورودی خانه مسدود شود .
  • آب باید به آرامی جریان یابد و عجله نداشته باشد .
  • تمیز کردن و نگهداری آن باید آسان باشد . به خصوص هنگام خرید آبنمای شیشه ای ، توجه کنید که دسترسی به تمام قسمت های شیشه ای برای تمیز کردن ، ساده و راحت باشد . درست است که شیشه ، یکی از بهترین انتخاب هاست و آبنمای شیشه ای می تواند بهترین گزینه برای خانه شما باشد ، اما اگر امکان تمیز شدن آن نباشد ، به مرور زمان ، جریان آب ، روی شیشه ها لک می اندازد و باعث کدر شدن و زشت شدن ظاهر آبنمای شیشه ای می شود و این اتفاق ، زیبایی آبنما را از بین می برد .
  • باید یک کیفیت خوب داشته باشد . آبنما مانند بسیاری از وسایل کوچک خانه یا لباس نیست که امکان داشته باشد شما هرسال بتوانید به راحتی آن را عوض کنید . آبنماها اغلب گرانقیمت تر از مبلمان خانه هستند و سنگین تر ، در نتیجه نصب و برداشتن آن ها نیز ممکن است راحت نباشد . پس در خرید آبنمای شیشه ای ، مواردی را انتخاب کنید که حداقل بتوانید چندسال از آن استفاده کنید .

بیشتر بخوانید :

پارتیشن فریملس شیشه ای

طراحی فضای سبز داخل آپارتمان

طراحی داخلی 

دیوار سبز کافی شاپ

 

 

Rate this post