طراحی فضای سبز در بالکن

گسترش خانه های آپارتمانی باعث شده است که افراد تلاش کنند برای زیباتر کردن خانه های خود و آوردن طبیعت به خانه هایشان از هیچ کاری دریغ نکنند. امروزه کمتر خانه ای است که بالکن نداشته باشد. از این روست که طراحی فضای سبز در بالکن یکی از کارهایی است که هر شخصی دوست دارد در بالکن خود اجرا کند.

فرقی نمی کند بالکن شما بزرگ باشد یا کوچک همواره ایده های خلاقانه ای وجود دارد که اجرای تراس سبز را آسان می کند. در ادامه می خواهیم به شما نشان دهیم که برای طراحی فضای سبز در بالکن چه کارهایی می توانید انجام دهید.

دیوار سبز در بالکن

یکی از کارهایی که می توانید در بالکن خود انجام دهید فارغ از آنکه بزرگ باشد یا کوچک اجرای دیوار سبز در ان است.دیوارهای سبز را می توانید در ابعاد مختلف اجرا کنید و از گیاهان مختلفی که مناسب شرایط اقلیمی است استفاده کنید.

هزینه دیوار سبز یکی از مهم ترین معیارهایی است که در حین اجرای تراس سبز برای مشتریان اهمیت می یابد که با توجه به متراژهای مختلف متفاوت است.

گیاهان :

برای زیباتر کردن بالکن خود می توانید از گیاهان مختلفی استفاده کنید. استفاده از گیاهان رونده در بالکن می تواند بر زیبایی بالکن شما تاثیر زیادی بگذارد. با استفاده از نخ ها و یا دیگر مواد می تواند مسیر رشد این گیاهان را هدایت کنید و یک بالکن سبز برای خود ایجاد کنید.

استفاده از گیاهان پر حجم نیز کمک ویژه ای به زیباتر شدن بالکن شما خواهد کرد. می توانید این گیاهان را در بخش های مختلف بالکن خود استفاده کنید.

گیاهان دیوار سبز
بیشتر

در انتخاب گیاهان برای طراحی فضای سبز بالکن دقت کنید. گیاهانی که در بالکن به کار می گیرید باید مقاومت بالایی نسبت به نور خورشید و دیگر مسائل جوی داشته باشند. استفاده از گیاهان آپارتمانی در بالکن باعث از بین رفتن آن ها می شود.

 

گلدان:

دیوار سبز تنها راه طراحی فضای سبز در بالکن نیست شما می توانید با استفاده از گلدان های مختلف و کوچک و بزرگی که در اختیار دارید فضای بالکن خود را زیبا و متفاوت کنید. حتی اگر بالکن بسیار کوچکی دارید می توانید زا گلدان های آویزی استفاده کنید تا به این صورت فضای کمتری از بالکن شما را اشغال کند.

فلاور باکس ها نیز انتخاب های مناسبی برای به کارگیری در بالکن های شما هستند که معمولا فضای بسیار کمی را اشغال می کنند اما در زیبا سازی بالکن شما تاثیر به سزایی دارند.

درختچه در اجرای تراس سبز

اگر بالکن تان بزرگتر است می توانید از درختچه ها در فضای سبز بالکن تان استفاده کنید. درختچه های نسبتا مقاومی که می توانید استفاده کنید درختچه های نارنج و زیتون هستند. این درختچه ها از جمله درختچه های همیشه سبز هستند که در برابر شرایط جوی مقاومت بیشتری دارند.

البته بهتر است در شهرهایی مانند کرج و تهران در طول فصل زمستان شکوفه های آن را با پلاستیک بپوشانید.

نورپردازی :

گاهی اوقات می توانید با یک نورپردازی مناسب هم فضای بالکن خود را بزرگتر جلوه دهید و هم در شب ها از این فضای زیبا استفاده کنید. با استفاده از نور پردازی مناسب می توانید بالکن را تبدیل به یک محل مناسب برای شب نشینی ها کنید.

مزایای دیوار سبز
بیشتر

وسایل تزئینی :

در طراحی فضای سبز در بالکن نمی توان تاثیر وسایل تزئینی را دست کم گرفت. استفاده از حوض، کوزه، کاشی کاری های زیبا و … از جمله المان هایی است که می تواند بالکن شما را به فضایی زیبا و چشم نواز تبدیل کند که از کوچکترین فرصت ها برای حضور در آن استفاده کنید.

مبلمان :

مبلمان ها و صندلی را می توانید بر اساس متراژ بالکن تان در اندازه و شکل های مختلفی انتخاب کنید. برای بالکن ها کوچک می توانید از انواع کم جای آن استفاده کنید و یا تعداد آن ها را به حداقل ممکن کاهش دهید.

امروزه مبلمان های حصیری از انواع پر طرفدار مبلمان در اجرای تراس سبز هستند که حال و هوایی گرم و صمیمی را به بالکن شما می بخشند.

انتخاب نرده مناسب :

انتخاب نرده مناسب در تراس سبز یکی از انتخاب های مهمی است که هم در نمای بیرونی و هم داخلی قابل مشاهده است. امروزه از مدل نرده های مختلفی برای تراس استفاده می شود که نرده های شیشه ای و طرح فلز از انواع پر طرفدار آن هستند . در به کارگیری نرده ها علاوه بر زیبایی باید موارد امنیتی آن را نیز در نظر بگیرید.

 

4.6/5 - (12 امتیاز)