بهترین ایده ها در طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز یکی از مهم ترین بخش های طراحی در فضاهای باز می باشد که علاوه بر اهمیت بالایی که دارد از زیبایی خارق العاده ای نیز برخوردار است.وقتی بهترین ایده ها در طراحی فضای سبز پیاده شوند و محیط بیرونی را با طراحی خود به فضایی دلچسب و آرامش بخش مبدل کنند می توان به اهمیت طراحی فضای سبز در عصر امروز پی برد.

باید آگاه بود طراحی فضای سبز دارای اصول و قواعد خاصی می باشد که با رعایت این اصول فضای سبز مورد نظر به زیباترین شکل ممکن طراحی می گردد و چشم نوازی بی نظیر را به دیدگان هدیه می دهد.

طراحی فضای سبز

مهم ترین اصول طراحی فضای سبز

  1. دقت در ارزیایی محیط مورد نظر اعم از باغ یا ویلا و..
  2. توجه به میزان هزینه نهایی و طول زمان اجرای طراحی فضای سبز
  3. طراحی فضای سبز پیش از اجرا بر روی نقشه یا طراحی 3 بعدی
  4. در نظر گرفتن تناسب گل و گیاهان با محیط مورد نظر
  5. در نظر گرفتن نحوه نگهداری و رسیدگی به فضای سبز طراحی شده

طراحی فضای سبز

دقت در ارزیایی محیط مورد نظر اعم از باغ یا ویلا و..

از عوامل مهم پیش از طراحی فضای سبز ارزیایی محیط مورد نظر می باشد.متخصصین در این امر به تناسب چیدمان گیاهان با دیگر چشم اندازهای محیط مثل ساختمان موجود در آن(کلبه.خانه و..).استخر در صورت وجود و یا حتی رنگ سنگ فرش ها و..به معنای واقعی ارزیایی نمای کلی ساختمان می پردازند تا در نتیجه نهایی گیرایی و دلنوازی فضای سبز به وضوح دیده شود.

متراژ محل مورد نظر،میزان صافی کف زمین،جهت نوردهی و تابش مستقیم خورشید و شدت آن،تغییرات آب و هوایی اعم از میزان بارش باران و جهت باد و.. با توجه به لوکیشن مورد نظر،بررسی میزان فاصله پنجره های ساختمان داخلی ویلا با فضای سبز و..در کنار بررسی سلیقه صاحبان محیط حائز اهمیت می باشند.

طراحی فضای سبز

توجه به میزان هزینه نهایی و طول زمان اجرای طراحی فضای سبز

بهتر است پیش از طراحی فضای سبز بر روی نقشه یا ماکت به میزان هزینه اجرای طراحی و میزان زمانی که برای نتیجه نهایی این فضا لازم می باشد توجه شود.لذا باید به مقدار بودجه ای که در قبال ساخت و اجرای طراحی فضای سبز در نظر گرفته شده دقت نموده و بر اساس همان میزان به اجرای زنده طراحی فضای سبز اقدام نمود تا رضایتمندی از نتیجه نهایی اجرای فضای سبز از سوی متخصصین در این امر و مشتریان برقرار گردد.

باید حداقل زمانی که برای اجرای طراحی فضای سبز نیاز است معین گردد تا بدون هیچ عجله و کم کاری نیز فضای سبز به بهترین شکل ممکن در محیط به اجرا درآید.

دیوار سبز رستوران
بیشتر

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز پیش از اجرا بر روی نقشه یا طراحی 3 بعدی

تیم های تخصصی در امر طراحی فضای سبز پیش از اجرای ایده هایشان در محیط واقعی،آن ها را بر روی نقشه و یا حتی ماکت پیاده می سازند تا عزیزانی که طراحی فضای سبز محیط موردنظرشان را به آن ها سپرده اند با اطمینان خاطر از زیبایی نهایی این طراحی آسوده خاطر شوند.طراحی فضای سبز

در نظر گرفتن تناسب گل و گیاهان با محیط مورد نظر

بهتر است با توجه به فضای موجود گیاهانی متناسب با همان محل در طراحی فضای سبز ایفای نقش کنند منظور این که اگر متخصصین به دنبال ایده طراحی فضای سبز برای باغ میوه هستند مسلما تعداد درخت های باغ باید بسیار بیشتر از تعداد درختان یک ویلای مسکونی باشد.بنابراین تناسب این درخت ها و یا حتی گل ها و گیاهان بسیار در نتیجه نهایی تاثیر دارد.

طراحی فضای سبز

در نظر گرفتن نحوه نگهداری و رسیدگی به فضای سبز طراحی شده

پس از اینکه طراحی فضای سبز اولیه بر روی نقشه یا ماکت انجام شد بهتر است نحوه نگهداری این گل ها و گیاهان پیش از اجرای زنده بر محیط بررسی شوند.آیا این محیط نیاز به آبیاری مداوم دارد؟آیا فضا نیازمند باغبانی باتجربه است؟و یا به دلیل کوچک بودن فضا حداقل یک یا دو بار آبیاری برای طراوت و خنکی گیاهان در طی روز کافیست؟

باید ذکر شود حتی گل هایی که نیازمند آبیاری نیستند اما مراقب های خاص خود را دارند باید مورد بررسی قرار گیرند لذا بهتر است به بخش های دیگر فضا که خالی مانده اند هم فکر شود زیرا شاید در آینده مشتریان در صورتی که این بخش ها منافاتی با دیگر گیاهان موجود در محیط نداشتند،علاقمند به کاشت گل های زیبایی در آن ها شوند.بنابراین بررسی نحوه رسیدگی به فضاهای سبز طراحی شده پیش از اجرای زنده طراحی فضای سبز موثر و مهم می باشد.

در صورتی که باغ یا ویلایی نیازمند بهره مندی از خدمات پربها و ارزشمند باغبانی شوند می توانند از مزایای این خدمات خشنود شوند:

  • نگران نبودن از جهت وجود علف هرز و آسیب زننده به گیاهان و آفات که توسط باغبان از بین می روند
  • رسیدگی اصولی به گیاهان و نقش کمک کننده باغبان برای رشد گیاهان که بسیار در باغ ها و تالارها و..مهم واقع می گردد
  • صرفه جویی در میزان انرژی صاحبان باغ یا ویلا و..در نگهداری از فضای سبز موردعلاقه شان
  • و بسیاری مزایای دیگر
دیزاین داخلی منزل
بیشتر

طراحی فضای سبز

تیم حرفه ای دکور سبز نیز با در نظر گرفتن تمامی اصول طراحی فضای سبز و زیباتر ساختن محیط های متعدد با بهترین ایده های تخصصی نیز،دلنوازترین طراحی فضای سبز را بر اساس هدفمندی تمام مشتریان به اجرا در می آورد.تیم متخصص دکور سبز آنقدر بر کیفیت طراحی هایشان اطمینان دارند که طراحی فضای سبز و یا نصب ماس وال را ضمانت می کنند و در صورت نارضایتمندی از کیفیت کار نهایی تمامی وجه پرداخت شده را به مشتریان باز می گردانند.

نگاهی بر دیگر اصول حیاتی طراحی فضای سبز

به جزئیات فضا دقت بیشتری کنید

برخی افراد به هنگام تعیین ایده برای اجرای فضای سبز در محل مورد نظرشان،اهمیتی به جزئیات فضا و برقراری تناسب فضای سبز و تجهیزات مربوطه با متراژ محیط قائل نمی شوند و تنها به دنبال زیباتر ساختن فضا با طبیعت سبز هستند در صورتی که یکی از ابعاد مهم تاثیرگذار بر نقش آفرینی طراحی فضای سبز،دقت به نتیجه نهایی این طراحی با تناسب درست و اصولی می باشد.بنابراین دقت به جزئیات بسیار حیاتی بوده و افراد باید به این موضوع توجه کنند.

به طور مثال کاشت تعداد زیادی درخت تنومند در محیطی نسبتا کوچک مانند حیاط خانه زیبایی چشم گیری به ارمغان نخواهد آورد فضا را کوچک تر جلوه می دهد؛بهتر است افراد با حداقل نعداد کاشت درخت در فضای مربوطه با تایید متخصصان حوضچه ای کوچک قرار داده و یا گیاهانی دیگر را مهمان آن فضا کنند تا فضا دلباز تر دیده شود.

طراحی فضای سبز

آبیاری مناسب را فراموش نکنید

بسیار مناسب است که در اجرای طراحی فضای سبز افراد به عملکرد سیستم آب رسانی به گیاهان و درختان،چمن ها و..اهمیت داده و از بهترین سیستم در به عمل رساندن آن استفاده کنند تا هم به تمامی فضای موجود و گیاهان زنده محیط به یک اندازه آب رسیده و هم از هدر رفتن این سرمایه بزرگ یعنی آب جلوگیری به عمل آید لذا با برقراری یک سیستم مناسب آبیاری و با بهترین عملکرد ممکن طراوت،زیبایی و شادابی درختان و گیاهان حفظ شده و نیاز به صرف زمان بیشتر برای آب رسانی به گیاهان نیست زیرا با وجود یک سیستم مناسب این نگرانی ها دیگر به سراغ افراد نمی آیند.

طراحی فضای سبز

دلباز بودن و رنگ بندی فضا را در اولویت قرار دهید

بهتر است افراد به میزان روشنی و تیرگی فضا دقت داشته باشند و تنها با کاشت درختان قطور و بزرگ تمامی فضا را به درخت هایی از یک میوه که البته همگی از یک شکل هستند اختصاص ندهند و در کنار درختان تنومند برای جلوه زیباتر طراحی فضای سبز خود از گل های رنگی شاد و متعدد استفاده کنند تا زیبایی فضای سبز به چشم آمده و چشم نوازی دلباز و شاد و تسکین دهنده را تداعی کند و تنها از یک ترکیب رنگ در گل ها و گیاهان استفاده نگردد.

مزایا و معایب دیوار سبز
بیشتر

به طور مثال اگر در گوشه ای از فضا گل های نرگس کاشته شده اند در گوشه دیگر گل های بنفشه حکمفرمایی کنند.اگر تعداد معدودی درخت سیب در باغ کاشته شده در گوشه ای دیگر حداقل یک درخت پرتقال نیز کاشته شود تا زیبایی فضا به روشنی دیده شود و افراد با حضور در این فضا تمام وجودشان به دلیل فضایی با رنگ های زییا و هارمونی بی نظیر تسکین یابد.

طراحی فضای سبز

اهمیت زیبایی بصری محیط را از یاد نبرید

یک محیط زمانی بسیار زیبا و دلنواز می گردد که از هرگوشه اش برای زیباتر ساختن فضا بهره برده باشند.بنابراین بهتر است افراد به تمام متراژ محیط و فضای موجود دقت کنند.گاهی یک گوشه از فضا نیازمند زیباتر شدن است که خوب است در طراحی فضای سبز بخشی از فضا به آن گوشه خالی هم پرداخته شود؛گاهی نیز بخشی از فضاهای محیط بهتر است خالی بمانند و در طراحی فضای سبز به کار نروند زیرا ممکن است فضای سبز بسیار شلوغ گشته و باعث شود زیبایی و طروات خود را پشت حجم عظیمی از گل و گیاه مخفی کند.

تشخیص این موارد برای افرادی که در این زمینه تخصصی ندارند ممکن است کلافه کننده باشد و یا با انتخابی نادرست تمامی بخش های دنج و ایده آل برای پیاده سازی طراحی فضای سبز از قلم بیفتند و یا به زیبایی از گیاهان و درختان پوشیده نشود.بنابراین پیشنهاد ما به تمامی علاقمندان به طراحی فضای سبز به صورت تخصصی؛ایده آل و چشم نواز تماس گرفتن با تیم دکور سبز می باشد تا تمامی ابهامات خود را رفع نمایند.

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز توسط دکور سبز

تیم حرفه ای و کاربلد دکور سبر با بهترین ایده های طراحی فضای سبز ویلا،حیاط،باغچه،تالار،باغ و..محیط های گوناگونی را با پیاده سازی اصولی ترین و اثربخش ترین طراحی فضای سبز؛بیش از پیش زیبا می سازند.دکور سبز برای تمامی پروژه های خود اعم از طراحی فضای سبز ایده آل مشتریان پیش از شروع هر کاری قراردادی رسمی را پایه ریزی می کند و تلاش می کند با دریافت کمترین میزان هزینه بالاترین کیفیت ممکن را برای هر یک از طراحی ها و پروزه هایش اِعمال سازد.

علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با دکور سبز از طریق تماس،واتساپ یا تلگرام در ارتباط باشند.

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز

Rate this post