مزایای دیوار سبز در منزل :

با افزایش جمعیت به خصوص در شهرها هر روز بیشتر و بیشتر از فضاهای سبز شهر کاسته شد و بر ساختمان ها چندین طبقه افزوده شد. امروزه دیگر کمتر خبری از خانه ها حیاط دار با فضای سبز زیباست. البته این شرایط خیلی طولانی نشد، به مرور با ایده گرفتن از گیاهان رونده روی دیوار ها دیوار سبز در منزل پدید آمد که می تواند کمبود فضای سبز موجود در منازل را کاهش دهد.

دیوار سبز در منزل یکی از المان های پرطرفدار در دکوراسیون داخلی است. مزایای دیوار سبز بر کسی پوشیده نیست. از جمله این مزایا می توان به گسترش فضای سبز ، زیباتر کردن خانه و ایجاد زیبایی بصری، عایق صدا و دما ، گردش و تصفیه هوا و … اشاره کرد.

برای ایجاد دیوار سبز در منزل باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید. توجه به هر کدام از معیارها باعث می شود تا دیوار سبز شما در بهترین شرایط ممکن به سر برد.

1- انتخاب مکان مناسب برای دیوار سبز:

این موضوع می تواند توسط شخص شما و همچنین استفاده از مشاورین و متخصصین دکور سبز صورت گیرد. بهتر است دیوار سبز در محلی باشد که در دید باشد، علاوه بر این لازم است که محل قرارگیری دیوار سبز به صورتی باشد که هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد تا بتواند هوای تصفیه شده را در کل محل پخش کند.

بهتر است دیوار سبز نزدیک به در ورودی باشد تا در صورت نیاز به تعویض خاک گیاهان با مشکل مواجه نشوید. تمام موارد ذکر شده بسته به شرایط می توانند تغییر کنند.

نیاز به دیوار سبز و یا خدمات دکور سبز دارید؟ برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

2- نوع دیوار سبز در منزل

دیوار سبز انواع مختلفی دارد که انواع دیوار سبز هیدروپونیک تا مدولار و کابلی متفاوت بوده است. در همه موارد هر کدام از انواع با توجه به شرایط موجود انتخاب می شود. دیوار سبز هیدروپونیک شما را از خاک گیاهان بی نیاز می کند و مواد لازم برای رشد گیاهان به راحتی تامین می شود.

انواع دیوار سبز
بیشتر

3- گیاهان دیوار سبز

گیاهان دیوار سبز یکی از بخش های مورد علاقه بسیاری از افراد است. در هنگام انتخاب گیاهان دیوار سبز باید به مسائل مختلفی توجه داشته باشید. اولین مورد آن است که باید گیاهان مورد استفاده با اقلیم و آب و هوای منطقه سازگار باشند. علاوه بر این مکانی که دیوار سبز در آن جا به کار گرفته می شود نیز در انتخاب گیاه مهم است.

اینکه دیوار سبز در داخل اتاق به کار گرفته شود یا در بالکن و دیوار حیاط انواع متعددی از گیاهان را نیاز دارد.  در این بین می توانید با توجه به انتخاب های در دسترس بهترین ها را به کار بگیرید. در انتخاب بهترین گیاه می توانید از متخصصین و مشاورین دکور سبز نیز استفاده کنید.

4- روش آبیاری 

برای آبیاری دیوار سبز می توانید از انواع آبیاری ها استفاده کنید.این آبیاری ها شامل آبیاری دستی یا مکانیزه می باشد. البته این موضوع بسته به علائق و بودجه شما در نظر گرفته می شود.

مزایای دیوار سبز در منزل 

دیوار سبز در منزل از جمله المان هایی است که مزیت های آن تنها محدود به زیبایی بصری نمی شود. دیوار سبز یکی از بهترین انتخاب ها برای تغییر دکوراسیون خانه شماست که می تواند تا حد زیادی محیط منزل شما را دگرگون می کند. از این جهت دیگر نیازی به هزینه های بسیار زیاد برای طراحی و اجرای دکوراسیون نیست .

یکی از مزیت های اصلی دیوار سبز تصفیه هوای محیط پیرامون است. این تصفیه هوا باعث خنک تر شدن دما می شود و هوای مطبوعی را برای محیط منزل فراهم می کند. علاوه بر این دیوار سبز می تواند به عنوان یک عایق دما نیز در منزل به کار گرفته شود که از نفوذ گرما و سرما به درون خانه در فصول مختلف جلوگیری می کند.

طراحی داخلی
بیشتر

دیوار سبز به خوبی می تواند کمبود فضای سبز محیط پیرامون منزل شما را جبران کند و احساس شادی و نشاط زیادی را به محل زندگی شما منتقل کند.

فرقی نمی کند چه مساحتی از دیوار را برای دیوار سبز در منزل در نظر گرفته باشید. دیوار سبز می تواند در هر مساحتی از یک متر مربع به بالا را در بر بگیرد.

اجرای دیوار سبز در منزل یکی از خدماتی است که توسط دکور سبز برای مشتریان ارائه می شود. دکور سبز تلاش کرده است تا با حداقل هزینه ممکن بهترین کیفیت را به مشتریان ارائه دهد. برای استعلام قیمت ها می توانید با ما تماس بگیرید.

 

2/5 - (3 امتیاز)