هوشمند سازی مدارس

روزهای مدرسه بهترین قسمت در زندگی یک فرد است ، که در آن چیزهای جدید را یاد می گیرد ، با دوستان جدید ملاقات می کند و از معلمان ، درس های زیادی می گیرند . در حقیقت ، مدرسه ، جایی است که شخصیت دانش آموز شکل می گیرد . همین موضوع باعث شده است هوشمند سازی مدارس مطرح شود.

 چه چیزی در یک مدرسه هوشمند بسیار متفاوت است ؟

برخلاف زندگی مرسوم در مدرسه ، مفهوم مدرسه هوشمند باعث می شود از فن آوری و تجهیزات پیشرفته در کلاس های درس استفاده شود ، تا دانش آموزان تجربه یادگیری بهتری داشته باشند . تدریس به سطح واقعا پیشرفته ای منتقل شده است که روش های سخنرانی یک طرفه دیگر وجود ندارد و دانش آموزان ، در تجربه یادگیری ، تعامل بیشتری دارند .

یک کلاس هوشمند از وسایلی مانند لپ تاپ ، صفحه نمایش آموزش و پروژکتور برای افزودن جلوه بصری در یادگیری استفاده می کند . امروزه نرم افزارهایی در هوشمند سازی مدارس مورد توجه واقع شده است ، كه باعث می شود عملیات مدرسه آسان تر و كارآمد شود .

مزایای هوشمندسازی مدارس :

دسترسی آسان به اطلاعات آنلاین :

از آنجا که یک کلاس هوشمند وسایل مختلفی را برای اتصال به اینترنت مانند موبایل ، تبلت و لپ تاپ در اختیار دارد ، دانش آموزان می توانند به راحتی به اطلاعات آنلاین دسترسی پیدا کنند . اطلاعات مربوط به هر یک از موضوعات آن ها ، به راحتی و همیشه در اختیار آن ها است . هم معلمان و هم دانش آموزان می توانند به منابع آنلاین دسترسی پیدا کنند .

رسانه دیجیتال برای یادداشت بردای :

دانش آموزان می توانند با استفاده از رسانه دیجیتال برای یادداشت برداری ، وقت زیادی را برای یادگیری خود صرفه جویی کنند و آن زمان را صرف تمرین و مرور مباحث یادگرفته کنند . آن ها نیازی به حمل کتاب های متنی سنگین و دفترهای یادداشت برداری ندارند ، بلکه فقط به تب و قلم دیجیتال خود ، نیازمند هستند . علاوه بر این ، گزینه هایی مانند Google Docs ، این امکان را برای معلمان فراهم می کند که بتوانند سخنرانی ها و اسناد را همزمان در محیطی ذخیره کنند که تمام دانش آموزان در هر زمان از شبانه روز ، به آسانی به آن دسترسی داشته باشند . یادداشت های دیجیتالی به راحتی به اشتراک گذاشته می شوند و بنابراین دانش آموزان هم سن و سال به راحتی می توانند نکاتی که ثبت کرده اند و همچنین سوالات درسی خود را به صورتی جذاب تر ، با یکدیگر به اشتراک بگذارند .

ابزارهای دیجیتال به درک بهتر مباحث کمک می کنند :

هوشمند سازی ، شرایط بهتری را برای درک بهتر موضوعات فراهم می کند . جلسات یادگیری ، شامل ابزارهای بصری بیشتری از قبیل ارائه پاور پوینت ، جلسات صوتی ، اسناد کلمه ای و نمایش فیلم هستند که این درس ها را به روشی قابل درک تر منتقل می کنند . یک تصویر ساده می تواند جایگزین هزاران کلمه باشد و استفاده از چنین ابزارهای آموزشی ، باعث می شود یادگیری مؤثرتر شود . گوش دادن به سخنرانی ها و یادداشت های هم زمان می تواند برای دانش آموزانی که در انجام تکالیف ، قوی نیستند ، کمک بزرگی باشد .

یک راه حل هوشمند برای جبران غیبت در کلاس :

از آنجایی که کلاس های هوشمند ، همیشه در حال ضبط کلاس هستند ، از دست رفتن کلاس کار جبران نشدنی نیست . افراد غایب می توانند هر زمان که شده ، ویدئوی جلسه را بدست آورند . در کلاس های درس معمولی ، دانش آموزان زمان زیادی را برای کپی کردن تمام نت هایی که در روز  داده شده است ، صرف می کنند . هوشمند سازی مدارس به استفاده بهینه از این زمان ها ، به دانش آموزان کمک بسیار بزرگی می کند . با این حال ،  گرفتن یادداشت های دیجیتال ، نگرانی های دانشجویان را از بین می برد زیرا می توانند به نسخه آنلاین یادداشت ها ، از حساب دانش آموزی خود ، دسترسی پیدا کنند

اجرای روف گاردن در تهران
بیشتر

چشم انداز پویا به یادگیری :

هر دانش آموز در کلاس ممکن است از قدرت درک یکسان برخوردار نباشد . روش های تدریس مرسوم ، شرایط سختی را برای دانش آموزان ضعیف به وجود می آورد ، اما دیدگاه پویا برای یادگیری با هوشمندسازی مدارس  ، کار را برای همه دانش آموزان آسان می کند . به خصوص مفهوم یادگیری جلوه های بصری ، باعث می شود که دروس تقریباً برای همه دانش آموزان روشن تر شود ، زیرا انسان می تواند به راحتی تصویری را تفسیر کند .

محیط آموزش تعاملی :

ادغام ابزارهای دیجیتالی در هوشمند سازی مدارس ، یک محیط آموزشی تعاملی ارائه می دهد ، که معلمان و دانش آموزان نقش آفرینی جداگانه ای دارند . این نوع یادگیری ، سطح کیفیت کلاس و ارتباط معلمان و دانش آموزان را بهبود می بخشد . علاوه بر این ، دانش آموزان می توانند با حفظ ارتباطات خارج از مدرسه نیز با پیام و ایمیل ارتباط مستقیمی با معلمان برقرار کنند . این کمک می کند تا دانش آموزان در طول جلسات یادگیری آزادانه افکار و نگرانی های خود را به اشتراک بگذارند .

ابزارهای دیجیتال جایگزین کاغذ می شوند :

آیا تصور کرده اید که سالانه چه تعداد تن از درختان برای یادداشت برداری استفاده می شود؟ با مفهوم “سبز” ، امروزه بیشتر شرکت ها بدون کاغذ ، کار می کنند . با توجه به یادداشت های دیجیتالی ، هوشمند سازی ، در واقع راهی را برای جایگزینی استفاده از تن کاغذها در هر سال ارائه می دهند . بنابراین کلاس های هوشمند در واقع روشی هوشمندانه برای پیشنهاد یک محیط سبز تر و محیط زیستی سالم تر است .

تعمیر و نگهداری آسان :

در کلاس معمولی ، دانش آموزان باید سالانه مبلغی را برای خرید کتاب ، قلم و سایر وسایل با تغییر سطح کلاس های خود خرج کنند . با این حال ،  هوشمندسازی مدارس ، یک سرمایه گذاری یکباره ، برای خرید وسایل الکترونیکی در طول سال اول پیشنهاد می کند . دانش آموزان می توانند با ذخیره کردن محتوای هر سال در در محیط اینترنت ، از همان ابزار برای بقیه سال ها استفاده کنند

فرصتهای یادگیری گسترده :

با طیف گسترده ای از امکانات ، مفهوم تدریس در  مدارس هوشمند ، یک یادگیری با دیوار باز را به جای یادگیری در چهار دیوار یک کلاس ارائه می دهد . این به دانش آموزان ،  فرصت های گسترده ای می دهد تا درباره درس خود ، در اینترنت ، برای اطلاعات بیشتر تحقیق کنند و یادگیری را برای آن ها راحت تر می کنند .

یادگیری سرگرم کننده  :

کلاس های هوشمند،  پر جنب و جوش تر خواهد بود ، و سخنرانی های یکطرفه و کسل کننده وجود ندارد . استفاده از ابزارهای دیجیتال جلسات یادگیری را سرگرم کننده تر  می کند . و برای دانش آموزانی که به دنبال بازی و سرگرمی هستند ، می تواند جذب کننده باشد . شیوه یادگیری باهوش تر و سرگرم کننده با فن آوری های پیشرفته ، هیچ راهی برای لحظه های کسل کننده در کلاس های درس ، فراهم نمی کند .

گیاهان دیوار سبز
بیشتر

یادگیری فناوری های جدید :

هوشمند سازی مدارس ، در واقع فرصتی را برای دانش آموزان فراهم می کند تا با وسایل مختلف الکترونیکی ارتباط برقرار کنند و از این طریق فن آوری های جدید را یاد بگیرند . درگیری با فن آوری های پیشرفته در هنگام حرکت به حرفه خود به آن ها کمک می کند . همچنین بسترهای رسانه های اجتماعی به آنها کمک می کنند تا با علایق مشابه خود به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند و این به آن ها کمک می کند تا شبکه خود را برای دنیای حرفه ای بسازند .

نمرات بهتر برای دانش آموزان :

طبق بسیاری از تحقیقات و نظرسنجی ها ، مفهوم هوشمند سازی مدارس ، در حال کمک به دانش آموزان برای گرفتن نمرات بهتر است . از آن جا که این رویکرد یادگیری پیشرفته ، حداکثر انعطاف پذیری را برای جلب رضایت دانش آموزان فراهم می آورد ، آنها فرصتی برای کسب بهترین نتیجه را دارند . علاوه بر این ، شبیه سازی ها و ارزیابی گنجانده شده از محتوا به آن ها بازخورد مداوم می دهد ، که به آنها کمک می کند پیشرفت خود را دنبال کنند و به خود انگیزه دهند . اکنون دوران هوشمندسازی است که با استفاده از تجهیزات دیجیتالی مانند VCD یا DVD Player یا لپ تاپ ها و رایانه ها که در یک پروژکتور جای گرفته اند ، یادگیری را سرگرم کننده می کند . دوران استفاده از گچ و تخته سیاه ، گذشته است .

استخراج بهترین تکنولوژی

در عصر مدرن ، که همه ما بخشی از آن هستیم ، ایده هوشمند سازی ، با یک برچسب “یادگیری در کلاس به کمک فناوری” ارائه می شوند . از طریق استفاده از فناوری می توانید چیزهای جالب و جدیدی را یاد بگیرید . شما می توانید تعدادی از ابزارهای دیجیتالی را در پی دستیابی به آموزش با کیفیت بکار بگیرید .

در جریان ماندن والدین :

معلمان می توانند از برنامه های مدیریت کلاس برای ارائه درس به دانش آموزان ، پیگیری پیشرفت هر دانش آموز و ارائه بازخورد و ارزیابی ، برای دانش آموزان استفاده کنند . نکته جالب در مورد چنین برنامه هایی در هوشمند سازی مدارس ، این است که والدین نیز می توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند . بنابراین آن ها می دانند که بچه هایشان چگونه درس می خوانند و از آن ها برای ارتباط مستقیم با معلمان درباره هرگونه مسئله استفاده می کنند . بدون اینکه چالشی برای پیدا کردن وقت ملاقات حضوری داشته باشند .

دانشجویان را برای آینده آماده می کند :

حتی برای کودکانی که بعداً تصمیم نمی گیرند وارد حوزه فناوری شوند ، کار با فناوری ، جنبه بزرگی از مشاغل آینده آن ها خواهد بود . هرچه زودتر این مهارت ها را یاد بگیرند ، بهتر می شود . چه روش مؤثرتری برای انجام این کار وجود دارد تا اینکه فناوری را در محیط یادگیری گنجاند ؟ تنوع تجربیات تعاملی هوشمند سازی ، از دنیای آنلاین تا پروژه های درون کلاس ، همچنین به دانش آموزان کمک می کند تا ضمن انجام وظایف ، مهارت های ارتباطی و همکاری عالی را بیاموزند .

هزینه اجرای روف گاردن
بیشتر

هوشمند سازی مدارس و ارتباط دانش آموزان با یکدیگر و با معلمان و انجام پروژه ها و تکالیف خود و همچنین پروسه یادگیری با تعامل بیشتر ، آن ها را برای کسب مهارت در کارگروهی و اشتراکی کمک می کند . موضوعی که در دنیا بسیاری از افراد در آن ضعیف هستند ، عدم توانایی کار در یک گروه و مسئولیت پذیری است . که این یک شرط برای موفقیت است .

کاهش حساسیت های جسمی :

برخی دانش آموزان و معلمان ، با گرد و غبار گچ مشکل دارند و مستعد هستند که از واکنش های آلرژیک رنج ببرند . همچنین تماس با گچ می تواند احتمال ابتلا به بیماری ها و حساسیت های پوستی را افزایش دهد .  تابلوها در هوشمند سازی مدارس ، معلم ها و دانش آموزان را از چنین حساسیت ها و بیماری هایی نجات می دهد . وسایل هوشمند که در ایده هوشمند سازی مدارس ، در اختیار معلم ها و دانش آموزان قرار می گیرد ،  در هنگام سفرهای میدانی و بازدید های علمی ،  بسیار هوشمندانه تر هستند . این بازدیدها با کتاب های درسی غیرممکن است .

بدون شک هوشمند سازی مدارس ، معایب و نکات منفی نیز دارد .  اما مزایای آن ، به قدری بیشتر از نکات منفی است که می توان از معایب ، چشم پوشی کرد و برای رفع آن ها ، چاره اندیشی نمود . برخی از مشکلات فنی که ممکن است در حین برگزاری کلاس ها در مدرسه هوشمند به وجود آید ، نگرانی مشترکی است که علیه فن آوری های هوشمند سازی مدارس وجود دارد .

امکانات یا مزایای کلاس های هوشمند بی پایان است . اگرچه اتخاذ چنین مفهوم جدیدی ، ممکن است برای خیلی از مدیران و مسئولان ، تصمیمی سخت باشد ، اما این فناوری می تواند گشایش جدیدی را برای بخش آموزش ایجاد کند . هوشمند سازی مدارس ،  یک نعمت است .

“هوشمند سازی مدارس و کلاس هوشمند” یک مفهوم ابتکاری در آموزش است . اکنون ، ما در عصر اینترنت زندگی می کنیم ، بنابراین سیستم آموزشی ما نیز به صورت آنلاین خواهد بود . یادگیری الکترونیکی و آموزش آنلاین نیاز این زمان است . استفاده از اینترنت در مدارس و آموزش نه تنها یک رویا نیست ، بلکه ضرورت زمان است.

در یک کلاس هوشمند ، رایانه ها ، پروژکتورها ، اتصال به اینترنت و سایر دستگاه های چندرسانه ای مانند سینمای خانگی و غیره وجود خواهد داشت . ممکن است نقش یک معلم در چنین شرایط جدیدی تغییر یابد . در یک کلاس هوشمند ، دانش آموزان ممکن است از اینترنت استفاده کنند و این فعالیت می تواند باعث تغییر تفکر قدیمی در مورد دانش آموزان و نظریه یادگیری شود . همچنین معلمین نیز باید مهارت های جدید و متدهای آموزشی جدیدی در ایده هوشمند سازی مدارس ، کسب کنند .

 

3.4/5 - (14 امتیاز)