دیوار خزه ای پیراهن سبز خانه هایتان

دیوار خزه ای یکی از روش های زیباتر ساختن فضاهای داخلی خانه ها،دفتر کار و یا هر نوع فضای خسته کننده دیگری می باشد که امروزه طرفداران بیشماری را مجذوب خود کرده است.اگر تا به حال اسم دیوار خزه ای به گوشتان نخورده و با این نوع سبک از طراحی داخلی فضای ساختمان ها آشنایی نداشتید پیشنهاد می کنم مطالب دیوار خزه ای را مطالعه کنید تا نسبت به این پدیده ژرف شناخت خوبی پیدا کنید.

دیوار خزه ای

دیوار خزه ای چیست؟

دیوار خزه ای که با نام ماس وال هم شناخته می شود پوششی از گیاهان طبیعی است که هیچگونه نیازی به مراقبت های مداوم و همانند دیوار سبز نیاز به مراقبت و آبیاری مداوم و کوددهی و..ندارد و به نوعی زنده بودنشان تثبیت شده است که از مزیت بسیار خوبی شمرده می شود. زیرا گیاهان زنده موجود بر دیوار خزه ای در طی فرایندهای خاصی طبیعی بودن و زیبایی و زنده بودن خود را تا چندسال متوالی حفظ و نگاه می دارند.

دیوار خزه ای

محبوبیت دیوار خزه ای

از آنجا که اغلب افراد علاقه وافری به فضای سبز و طبیعت دارند و نیز از آرامش و هوای دلپذیر آن لذت می برند به دیوار خزه ای این سبک جدید در طراحی فضای داخلی اهمیت بالایی می دهند.محبوبیت دیوار خزه ای به دلیل نزدیک ساختن روح و روان افراد در فضای سربسته خانه یا دفتر کار و..به فضای جان بخش طبیعت روز به روز بیشتر شده و شاهد افزایش هیجانات مثبت و ذهنی آرام در افرادی هستیم که مدتی است با دیوار خزه ای دیوارهای فضای کاری و زندگی شان را پوشانده اند.

دیوار خزه ای

مزایای دیوار خزه ای

  1. احساس سرزندگی در محیط
  2. چشم نوازی و زیباسازی فضای داخلی
  3. طراوت و آرامش ناشی از نصب دیوار خزه ای
  4. سبک جدید و مدرن طراحی داخلی
  5. آماده شدن در حداقل زمان ممکن
  6. تزریق اکسیژن و رطوبت
  7. عدم اشغال فضا به میزان بالا
  8. ایجاد هوایی مطلوب
  9. القای انرژی و هیجانات مثبت
  10. کاهش احساسات و هیجانات منفی مثل استرس و..
  11. هزینه مناسب و پایین دیوار خزه ای
  12. متنوع و ظاهری ثابت و زنده
  13. سبز بودن دائمی و طبیعی
  14. و..

با مزایای معرفی شده احتمال می دهیم شما هم به نصب دیوار خزه ای در محیط های کاری یا خانه تان علاقه مند شده باشید.نصب این دیوار طبیعی که انگار با ما حرف می زند سبب می گردد بیش از پیش احساس نشاط و سرزندگی کنیم و از زیبایی منحصر به فرد آن نهایت لذت را بهره مند شویم.در ادامه به خصوصیات دیگری از دیوار خزه ای اشاره می کنیم که مسلما علاقه تان به این دیوار سبز رنگ خزه ای را چند برابر می کند.برای شناخت بیشتر دیوار خزه ای مهمانی که با آمدن به جمع تان حالا حالاها قصد رفتن پیدا نمی کند همراه ما باشید.

مزایای دیوار سبز
بیشتر

دیوار خزه ای

معایب دیوار خزه ای

  1. عدم تابش مستقیم نور خورشید به دیوار خزه ای به دلیل حفظ ماندگاری در طی چندسال
  2. حداقل نیاز ممکن به رطوبت در فضا(رطوبتی مناسب برای انسان که به طور نسبی 40 الی 50 درصد رطوبت را شامل می گردد)

در صورتی که اهمیت زیادی به طول دوام دیوار خزه ای تان می دهید در حفظ این نکات کوشا باشید که با گذشت زمانی نه چندان طولانی مجبور به تعویض ماس وال خود نشوید.برای نگهداری و حفظ بهتر شرایط گفته شده حتما به صورت دقیق تر با متخصصین در زمینه دیوار خزه ای مشورت کنید.

دیوار خزه ای

خصوصیات دلپذیر خدماتی دیوار خزه ای

  1. عدم نگهداری و آبیاری مداوم(اعم از کوددهی و تعویض خاک و سم پاشی..)
  2. منعطف بودن:امکان نصب لوگو و تصویر بر روی دیوار خزه ای و پیاده سازی هر نوع ایده دیگری بر آن
  3. میزان ماندگاری مناسب
  4. قابل بازیافت
  5. کاهش میزان آلودگی های موجود در هوا
  6. عایق آلودگی صوتی
  7. به روز سازی فضاهای داخلی بدون هیچ محدودیتی

پس دیدیم که دیوار خزه ای تا چه حد قابلیت ها و مزایا همچنین امکاناتی دارد که کمتر کسی می تواند به آن علاقمند نشود.باید اشاره کرد به دلیل عایق صوتی بودن دیوار خزه ای تمامی افرادی که در خانه نیز مشغول به کار هستند هم می توانند از آن بهره مند شده و از مزیت وجود دیوار خزه ای در راستای پیشبرد بهتر شغل و آرامش خود استفاده کند.

دیوار خزه ای

پوشش رنگی دیوار خزه ای

  1. رنگ سبز لیمومیی
  2. رنگ سبز جنگلی
  3. رنگ سبز تیره
  4. و..

طیف رنگی دیوار خزه ای به دلیل القای فضای سبز طبیعت در طرح موجود بیشتر با رنگ سبز با درجات متعدد عرضه می شود تا سرسبزی طبیعت را بیشتر برای افراد تداعی کرده و سبب آرامشِ خاطرشان گردد اما با این حال دیوار خزه ای از هیچگونه محدودیتی برخوردار نمی باشد و علاقمندان می توانند با شخصی سازی دیوار خزه ای خود را با رنگ مورد علاقه خود تهیه کنند.

باید در نظر داشت یکی دیگر از دلایل محبوبیت دیوار خزه ای همسانی نزدیک و طبیعی بودن پوشش گیاهان آن با فضای سبز طبیعت می باشد به همین دلیل تهیه دیوار خزه ای با طیف های رنگی سبز طرفداران متعددی دارد.در این بین به شما علاقمندانِ دیوار خزه ای توصیه می شود در تهیه دیوار خزه ای مطمئن با کیفیت بالا و زیبایی طبیعی کوشا باشید به همین دلیل تصمیم گرفتیم دکور سبز را به شما عزیزان معرفی کنیم که در ادامه اشاره ای به دلیل پیشنهادمان از دکور سبز می کنیم.پس در صورت تمایل مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

هزینه اجرای روف گاردن
بیشتر

دیوار خزه ای

روش نصب دیوار خزه ای

  1. عدم نیاز به زیرساخت
  2. امکان نصب بر روی دیوار با قاب برای تابلو
  3. امکان قرار گیری در قاب بر روی میز
  4. امکان نصب بر روی دیوار با چسب های خمیری پارکت(اعم از سطوح شیشه ای،گچ،چوب،فلز و..)
  5. امکان نصب بر روی دیوار با چسب های حرارتی
  6. امکان نصب بر روی سقف فضای داخلی و یا در قالب لوستر
  7. و بسیاری ایده های متنوع دیگر برای نصب

پیشنهاد می گردد اگر تجربه ای از نصب دیوار خزه ای ندارید این کار را به کاربلدانِ آن بسپارید. اگر نصب دیوار خزه ای خود را به متخصصین در این امر بسپارید مسلما خیالتان از بابت نصب سریع و بدون هیچ گونه مشکل و نگرانی راحت می گردد و حتی می توانید پیش از نصب از متخصصین در زمینه مشاوره برای انتخاب بهترین فضای ممکن در ساختمان موردنظر خود راهنمایی گرفته و از تجارب آنان بهره مند گردید.در صورت نیاز می توانید از مشاوره رایگان دکور سبز استفاده کنید.

دیوار خزه ای

علت نصب دکور سبز دیوار خزه ای

شاید برایتان سوال شود چرا مطلوب است که از دیوار خزه ای برای طراحی داخلی فضاهای مختلف مثل رستوران ها،هتل ها،دفاتر کار و یا حتی منازل و.. بر حسب علاقه استفاده گردد؟مسلما می دانیم افراد در طی روز با دغدغه های بیشماری دست و پنجه نرم می کنند و در مواقع نیاز و به هنگام استراحت نیز تمایل به آسایش فکری و تهی شدن از تمام انرژی های منفی دارد بنابراین باید به ویژگی منحصر به فرد دیوار خزه ای ایمان آورد که تا چه حد بر روی آرامش افراد و القای عطری خوشایند و نزدیک به طبیعت زنده موثر است.

آرامش رنگ سبز دیوار خزه ای و پوشش گیاهان طبیعی اش انسان را به دل طبیعت نزدیک تر می سازد و چه بسیارند کسانی که برای دور شدن از هرگونه دغدغه ای گاهی به دل طبیعت می روند و خود را با فضای امنِ طبیعت ریکاوری می کنند.انرژی جذب می کنند و روحیه ای شاد و پرامید را برای خود رقم می زنند.به قولی روح و جانی تازه در افراد شکل می گیرد.بنابراین نصب دیوار خزه ای در اماکن گوناگونی پرطرفدار شده و از محبوبیت خاصی برخوردار است چرا که نه عوارض سمی و مشکل آفرین دارد نه مصنوعی و بی آلایش است بلکه علاوه بر زیبایی به تمام معنا مزایای بیشماری دارد که پیش تر ذکر کردیم.

مه پاش گلخانه
بیشتر

دیوار خزه ای

هزینه نصب دیوار خزه ای

  1. اندازه دیوار خزه ای
  2. شخصی سازی ماس وال موثر بر هزینه(رنگ.طرح.لوگو و ایده و..)

باید بگوییم دیوار خزه ای هزینه ثابت و مشخصی ندارد زیرا هر یک از افراد علاقمند با توجه به گستره فضای داخلی و دیوار یا سقف موردنظر و متراژ انحصاری آن ها به نصب دیوار خزه ای می پردازد.پس هزینه نهایی دیوار خزه ای بسته به معیارهای متعددی مشخص می گردد.

میزان ماندگاری و دوام دیوار خزه ای

پیش تر عرض کردیم که دیوار خزه ای ماندگاری نسبتا مناسبی دارد البته این طول دوام به میزان رطوبت و عدم تابش مستقیم نور خورشید هم بستگی دارد که در صورت کمبود یا افزایش میزان رطوبت کافی و لازم؛تابش مستقیم با مقدار زیاد نور خورشید بر روی دیوار خزه ای سبب کم شدن طول عمر این طراحی زیبا می گردد.اگر تمامی شرایط محیطی برای دیوار خزه ای شما فراهم باشد حداقل 5 حداکثر 8 سال ماندگاری دارد اما به طور کل متوسط طول عمر دیوار خزه ای 3 سال می باشد.

دیوار خزه ای

نصب دیوار خزه ای توسط دکور سبز

تیم مجرب و حرفه ای دکور سبز با سوابقی درخشان دیوار خزه ای شما بزرگواران را در سریع ترین زمان ممکن نصب می کند و با ایده های ممکن نیز در زیباترسازی فضای ساختمان شما اثربخشی نصب دیوار خزه ای را بیش از پیش تداعی می کند.دکور سبز با دریافت هزینه نصب دیوار خزه ای با پرداخت قسطی از شما عزیزان استقبال می کند و می توانید با خیال راحت در سریع ترین زمان ممکن شاهد نقش آفرینی دیوار خزه ای تان بر روی دیوار یا هر محل موردنظر دیگر شوید.تنها کافیست با مشاوره رایگان دکور سبز شرایط نصب و پرداخت اقساطی نصب را جویا شوید.

آیا دیوار خزه ای را می توان برای محیط های کوچک تهیه کرد؟

نصب دیوار خزه ای هیچگونه محدودیتی از نظر کوچک بودن فضا ندارد لذا شما دوست عزیز می توانید برای اطلاعات بیشتر با مشاوره رایگان دکور سبز راهنمایی های لازم را در خصوص نصب دیوار خزه ای کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)