فضای سبز باغ ویلا غنیمتی دست یافتنی

برای جلوه زیباتر فضای سبز باغ ویلا تمامی جزئیاتِ کار باید بر اساس اصول و قوانین خاصی پایه ریزی و اجرا شوند که زیبایی بصری بی نظیری را به دیدگان تقدیم کند لذا این طراحی اصولی به دست متخصصین در این امر به اجرا در می آید و علاقمندان به اجرای بی نقص فضای سبز باغ ویلای خود می توانند از تخصص این افراد بهره مند شوند و فضایی لوکس و دلنشین را به خود و باغ ویلایشان هدیه دهند.

پس اگر به دنبال اطلاعات بیشتری درباره اهمیت اجرای اصولی طراحی های مرتبط با فضای سبز باغ ویلا هستید مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

عوامل موثر بر زیبایی فضای سبز باغ ویلا

بررسی تمامی جوانب باغ ویلا و ارزیابی آن

  • برای اینکه باغ یا ویلاها از زیبایی مورد پسندی برخوردار باشند باید پیش از هر چیزی نمای کلی باغ ویلای مدنظر به بهترین شکل ممکن بررسی شود این بررسی و ارزیایی می تواند بررسی کردن جهت و تابش نور خورشید به فضای سبز باغ ویلا یا بررسی جهت وزش باد بر آن باشد.همچنین بررسی میزان فرو رفتگی های سطح زمین و زمین های ناهموار،بررسی رنگ و طرح سنگ فرش ها و دیوارهای ساختمان داخلی،ارزیایی محل باغ ویلا از نظر شرایط آب و هوایی مثل بررسی میزان بارش باران و..

نتیجه: ارزیایی متراژ باغ ویلا و بررسی تمام جزئیات فضا سبب اجرای بهتر طراحی لنداسکیپ برای باغ ویلا می گردد.

فضای سبز باغ ویلا

اهمیت به فضاهای خلوت باغ ویلا

  • فضای سبز باغ ویلا باید علاوه بر زیبایی،دنج و باز باشد و تماما از گل و گیاه و حتی درخت پوشیده نباشد!به نوعی همه چیز باید به اندازه و هماهنگ با دیگر موارد باشند و آدمی با ورود به فضای سبز باغ ویلا احساس سبکی و آرامش؛لذت و شادی کند و وجودش با تماشای صحنه دل انگیز و عطر خوش گل ها و گیاهان فضای سبز باغ ویلا به وجد آمده؛روح و جسمش تسکین یابند.

نتیجه: تمامی جوانب باغ ویلا باید برانداز گردد تا در نهایت بهترین فضای سبز تقدیم گردد.بهتر است صاحبان باغ ویلا در این زمینه صبوری کرده و با ارائه ایده هایشان در کنار ایده های خلاقانه متخصصین برای اجرای بی نظیر فضای سبز باغ ویلا به بهترین نتیجه برسند.

فضای سبز باغ ویلا

اهمیت نوع خاک برای حفظ سلامت گیاهان

  • نوع خاک به کار رفته برای فضای سبز باغ ویلا بسیار مهم و حیاتی می باشد.گیاهان باید از خاکی مناسب برای رشد بی نقص و حفظ طراوت و سرزندگی شان بهره مند شوند.به طور کل خاک ها از دو نوع آلی یا ارگانیک و نیز غیر آلی یا غیرارگانیک هستند.خاک های آلی پس از به کار گیری دوباره قابل استفاده می باشند این نوع خاک به سبب وجود موجوداتی بسیار ریز و زنده در درون خود موادی مغذی و مورد نیاز گیاهان را در بطن خاک قرار می دهند و در خاک های غیرآلی با محدودیت استفاده مواجه می شویم زیرا تنها یک بار می توان از این نوع خاک استفاده نمود به این دلیل که گیاه مورد نظر که با این خاک پوشیده می گردد هر آنچه که باید از مواد مغذی درون خاک را جذب خود می کند.
  • وزن خاک بسیار مهم است و بهتر است از خاک هایی استفاده نمود که وزن مناسب و متوسطی دارند زیرا خاک هایی که دارای وزن متوسط هستند در برابر تابش خورشید از مقاومت بیشتری نسبت به خاک هایی با وزن سبک بهره مند هستند لذا خاک های سبک در برابر تابش نور خورشید به میزان زیادی دچار خشکی می شوند و مناسب گل های آپارتمانی و یا نگهداری گیاهان در محلی بدون نور می باشند.بنابراین مناسب ترین نوع خاک برای فضای سبر باغ ویلا نه خاک سبک بوده نه خاک سنگینی که با خیس شدن زیاد خود سبب از بین رفتن گیاهان می گردد بلکه بهترین نوع خاک برای این فضا؛خاکی با وزن متوسط می باشد.
طراحی فضای سبز داخل آپارتمان
بیشتر

نتیجه: بهره مندی از خاک متوسط برای حفظ سلامت گیاهان در برابر تابش نور خورشید مناسب می باشد.

فضای سبز باغ ویلا

بهره مندی از رنگ های شاد گل ها

  • از دیگر موارد بسیار مهم در دلپذیر بودن فضای سبز باغ ویلا وجود رنگ های شاد و مفرح بخش است.بهتر است در باغ ویلاها از از گل های رنگارنگ به همراه عطرهای خوش و جان بخش استفاده گردد تا روح آدمی با استشمام این عطرها و تماشای بهشتی از گل های زیبا؛دوباره سبز شود.

نتیجه: توجه به ترکیب رنگ گل ها و گیاهان سبب طراوت و سرزندگی محوطه باغ ویلا می گردد.

فضای سبز باغ ویلا

اهمیت به کارگیری سیستم آبیاری مناسب

  • بهتر است برای بهره مندی از نتیجه ای مطلوب برای فضای سبز باغ ویلا از یک سیستم آبیاری مناسب با عملکردی موثر و بی نظیر استفاده گردد تا گیاهان و به طور کل فضای سبز باغ ویلا به میزان معینی از آب بهره مند شوند و نیز این سیستم سبب حفظ و مصرف به اندازه آب مورد نیاز گیاهان شود.حتی می توان از تخصص باغبانی ماهر برای رسیدگی به فضای سبز باغ ویلا کمک گرفت و رشد و افزایش زیبایی گیاهان را به دستان پربهای او و دانش و تجربه اش در پرورش گیاهان سپرد.

نتیجه:برای حفظ سلامت گیاهان و بهره مندی گیاهان از آب به میزان مناسب،می توان از تخصص باغبان کمک گرفت.

فضای سبز باغ ویلا

اهمیت به کارگیری عناصری جذاب و جالب توجه در محوطه باغ ویلا

  • از دیگر ایده های خلاقانه برای به ثمر رسیدن زیبایی و طراحی اصولی فضای سبز باغ ویلا؛قرار دادن حوضچه و یا آب نما همچنین استخر در صورت وجود فضای مطلوب می باشد که زیبایی شگرفی را برای بینندگان تداعی می کند.وجود آب نما سبب می گرد با لمس و نوازش قطرات طنین انداز آب  توسط سنگ های مرطوب و درخشان و یا برخورد قطرات با آب جمع شده در آب نما،در کنار فضای سبزی دلربا که با گل های رنگارنگ و گیاهانی پررمق و نیز درختانی که گنجشک ها میان شاخ و برگش به رقص در می آیند،بهشتی زمینی تداعی گردد که آدمی به دلِ آن پناه برده و به آرامش می رسد به مانند روزهایی که برای داشتن احساسی بهتر دلش طبیعت باشکوه را می طلبد..دیگر چه چیزی بهتر از این؟🌿

نتیجه: به کار گیری عناصری مثل استخر،حوضچه،آب نما و دیگر عناصری مثل آلاچیق و میز یا صندلی می توانند فضایی بی نظیر و لذت بخش را تداعی نماید.

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

نصب روف گاردن

  • می توان برای شلوغ نکردن حیاط باغ ویلا با گیاهان و درختان،به خصوص در صورت کوچک بودن فضا از مزیت وجود روف گاردن یا گرین روف بهره جست و در پشت بام ساختمان داخلی باغ ویلا نیز روف گاردن را به زببایی هر چه تمام تر پیاده نمود.در این روش هم متخصصین تمامی متراژ پشت بام و میزان تابش نور مستقیم خورشید به فضا و تمامی نکات لازم را بررسی کرده و در نهایت فضایی بسیار دل انگیز را برای پشت بام ساختمان باغ ویلا به اجرا می آورند.
فضای سبز اداری
بیشتر

نتیجه: بهره مندی از روف گاردن یا گرین روف در پشت بام می تواند فضایی دنج و زیبا را برای افراد ایجاد کرده و بسیار دل نواز می باشد.

فضای سبز باغ ویلا

در نظر گرفتن جزئیات طراحی فضای سبز

  • زیبایی فضای سبز باغ ویلا تا حدودی به تناسب تعداد درختان با ساختمان داخلی وابسته می باشد؛متخصصین با در نظر گرفتن میزان بزرگی یا کوچکی ساختمان داخلی در حیاط باغ ویلا و میزان فضای باز اطرافش پیشنهادات تخصصی خود را برای تعداد کاشت درختان ارائه می دهند.از مزایای باغ ویلا وجود التیام بخش درختان تنومند است که افراد می توانند برای لذت بخش کردن فضا و دنج بودن آن، تاب ننو درختی را که به تاب جنگلی هم معروف است به دو سر درختان در فضای سبز باغ ویلا وصل نموده و از روی آن به تماشای فضای سبز یا آسمان پرداخته و یا حتی در نهایت آرامش و سکوت با چاشنی آواز پرندگان مشغول به کتاب خواندن شوند..مگر می شود از این منظره گذشت؟

نتیجه: تناسب و هماهنگی تعداد درختان با ساختمان داخلی و نصب تاب ننو درختی برای جلوه زیباتر محوطه باغ ویلا بسیار مهم می باشد.

فضای سبز باغ ویلا

بسیاری از عوامل دیگر نیز بر زیبایی فضای سبز باغ ویلا موثر واقع می گردند که نیازمند طراحی اصولی و خلاقانه ای می باشند که باید لحاظ کنیم..

تیم حرفه ای و مجرب دکور سبز با بهره مندی از خلاقانه ترین ایده های روز و بهترین کیفیت ممکن طراحی فضای سبز باغ ویلا را به اجرا در می آورند و با زیباترین طراحی ها بر پایه اصولی خاص، مطمئن و نتیجه بخش فضای سبز باغ ویلای مورد نظر را به بهشتی زمینی مبدل می سازند.

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

|در ادامه به  اطلاعات تکمیلی و بیشتری در خصوص عناصر ذکر شده می پردازیم|

مهم ترین عناصر در اجرای بی نظیر فضای سبز باغ ویلا

  1. بهره مندی از استخر در فضای سبز باغ ویلا
  2. نصب حوضچه
  3. نصب آب نما
  4. نصب تاب ننو درختی
  5. آلاچیق
  6. روف گاردن یا گرین روف

بهره مندی از استخر در فضای سبز باغ ویلا

مناسب ترین انتخاب برای فضاهای سبز و سر باز؛استخر می باشد که علاقمندان بسیاری را در بر دارد.افراد در صورتی که اهل شنا و خوش گذرانی در آب هستند و دلشان می خواهد در هوایی مطلوب به شنا در استخر شخصی خود بپردازند و تعداد ویلاهای اطراف و احتمال دیده شدن محوطه استخرشان از جانب دیگران آزارشان نمی دهد می توانند از استخر برای لذتی دو چندان استفاده کنند حتی این افراد می توانند با کمک از تجربه متخصصین در صورت امکان استخر را در گوشه ای از فضای سبز باغ ویلا بسازند که در معرض دید دیگران نباشد.البته باید به شرایط نگهداری و هزینه های آن بسیار توجه گردد.

فضای سبز باغ ویلا

نصب حوضچه

افراد می توانند برای زیبایی بیشتر فضای سبز باغ ویلایشان از گیاهان آبزی استفاده کنند که با وجود حوضچه در حیاط باغ ویلا می توان به راحتی از گیاهان آبزی نگهداری نمود همچنین علاوه بر این می توان از حوضچه برای ذخیره کردن آب مصرفی گیاهان بهره جست.فارغ از این موارد برخی از حوضچه تنها برای دلبازتر کردن فضای سبز باغ ویلا استفاده می کنند زیرا از انعکاس آسمان و شاخ و برگ درختان بر روی آب ثابت مانده حوضچه بسیار لذت می برند.

دیوار سبز چیست ؟
بیشتر

فضای سبز باغ ویلا

نصب آب نما

از دلبرترین سازه های قابل استفاده در فضای سبز باغ ویلا؛آب نما می باشد زیرا علاوه بر زیبایی به دلیل انعکاس صدای قطرات به هنگام برخورد با آب یا سنگ ها آهنگ زنگی بسیار دوست داشتنی را به ارمغان می آورد حتی در مواردی می توان نور آب نما را روشن نموده و فضایی بسیار دلربا را تداعی نمود.

فضای سبز باغ ویلا

نصب تاب ننو درختی

نصب تاب ننو درختی که به نوعی گهواره ای شکل است می تواند بسیار در زیبایی فضا و راحتی افراد در هنگام خوابیدن در فضای سبز باغ ویلا،مطالعه کتاب یا تماشای آسمان و مناظر موثر واقع گردد.

فضای سبز باغ ویلا

آلاچیق

این سازه چوبی یا فلزی امروزه محبوبیت بسیاری را نثار خود کرده و در اشکال گوناگون حتی با شخصی سازی ساخته می شود.افرادی که قصد دارند در شب های تابستان و یا عصر دل انگیز و بارانی پاییز در فضای سبز باغ ویلای خود بنشینند و از منظره بی نظیر رو به رویشان نهایت لذت را ببرند؛اگر می خواهند با خانواده در حیاط باغ ویلا جمع شوند و در کنار خاطره بازی و صحبت کردن از نوشیدن چای به همراه صرف پای سیب وجودشان سرشار از آرامش گردد می توانند با نصب آلاچیق در فضای سبز باغ ویلای خود به این خواسته ها جامه عمل بپوشانند.

فضای سبز باغ ویلا

روف گاردن یا گرین روف

روف گاردن در پشت بام سبب زیبایی آن شده و  این دل انگیز بودن را در عین فضایی دنج و ساده در بر دارد لذا باید در طرح کاشت گرین روف بسیار دقت نمود از آنجا که به دلیل نزدیکی پشت بام به نور خورشید و تابش مستقیم و بی واسطه به گیاهانِ روف گاردن و همچنین احتمال سرمای بیش از حد در شب های بهار و پاییز و زمستان؛حتی بارش برف و باران بر روی روف گاردن،به طور کل وجود رطوبت و دمای موجود در شرایط آب و هوایی لوکیشن باغ ویلا و دیگر موارد مهم،در صورت انتخاب نامناسب گیاهانِ روف گاردن،این گیاهان آسیب دیده و یا حتی از بین می روند.

فضای سبز باغ ویلا

بنابراین اجرای روف گاردن در پشت بام بسیار به مهارت و دانش و صد البته تخصص نیاز دارد ولیکن در عین حال پس از اجرای صحیح و اصولی با در نظر گرفتن تمامی جوانب بهترین فضا در پشت بام نصیب افراد می گردد.

ما تا اینجا به بسیاری از ایده های موثر بر زیبایی دو چندان فضای سبز باغ ویلا اشاره نمودیم لذا ایده های بسیار بیشتری اعم از ایجاد نورپردازی با ریسه های مختلف بر روی آلاچیق یا لا به لای پله ها و اطراف پنجره ها،نصب سنگ های تزئینی بر روی دیوارها و..برای افزایش زیبایی فضای سبز باغ ویلا وجود دارد.

علاقمندان به زیباتر ساختن فضای سبز باغ ویلای خود می توانند با بهره مندی از نظرات تخصصی تیم حرفه ای دکور سبز اصولی ترین و زیباترین طراحی را برای باغ ویلای خود در نظر گیرند و طراحی و اجرای فضای سبز باغ ویلایشان را به تیم حرفه ای دکور سبز بسپارند.

دکور سبز با تضمین کیفیت طراحی و عملکرد خود و عقد قرارداد رسمی برای تمامی پروژه هایش اعم از طراحی اصولی فضای سبز باغ ویلا و یا نصب دیوار خزه ای و.. اجرای طراحی های فضای سبز و روف گاردن و..را با مهارت و تبحر خود در این زمینه ها به عرضه می رساند.

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

فضای سبز باغ ویلا

Rate this post