محوطه سازی ویلا ی کوچک و دلربا

یکی از رکن های مهم در بهتر تکمیل شدن یک پروژه ویلاسازی بررسی و ارزیایی تمامی محوطه ساختمان یا به قولی محوطه سازی ویلا می باشد.همانطور که از اسمش پیداست تمامی متراژ ویلا حتی جزئی ترین قسمت های آن وارسی و اندازه گیری می شوند تا هر یک از بخش ها به بهترین شکل ممکن نمایان گردند.

چرا محوطه سازی ویلا؟ مثلا محلی که برای استخر ویلا در نظر گرفته شده تماما باید از پیش بررسی شده باشد یا همچنین باغچه ای که در ابتدای در ورودی سمت راست دیوار و در کنج درخت ساخته شده و..همه این ها با اندازه گیری ها و به قولی محوطه سازی اصولی و درست به اجرا درآمده و در انتها همان ویلاهایی می شوند که هرکسی با دیدنشان تمام وجودش آرام می یابد.لذا باید توجه داشت که..

محوطه سازی تنها برای ویلاهای بزرگ و لاکچری نبوده و محوطه سازی ویلای کوچک هم از مهم ترین رکن های به ثمر رسیدن زیبایی نهایی ویلا می باشد.محوطه سازی ویلاهای کوچک و بزرگ نیز باید طبق استانداردها و قوانین خاصی اجرا شوند و در صورت وجود ناهماهنگی و ناهمخوانی،ریزترین جزئیات ممکن هم باید تغییر داده شوند.

محوطه سازی ویلا

اصل مهم در محوطه سازی ویلاهای بزرگ

همانطور که پیش تر عرض کردیم ویلاهای بزرگ و کوچک نیز هر دو به یک محوطه سازی اصولی و دقیق با نمایی جذاب و چشم گیر نیازمند هستند چه بسا که محوطه سازی ویلاهای بزرگ به دلیل بیشتر بودن فضا و احتمال وجود پرتی های جزئی به دلیل متراژ زیاد بسیار مهم می باشند و نیازمند دقت و بررسی جزئی متخصصین هستند.

در اکثر پلن(طرح) های محوطه سازی ویلای بزرگ و طراحی محوطه آن میزان مسافت پیاده روی از درب ورودی باغ و حیاط تا درب ورودی ساختمان داخلی ویلا وارسی شده تا با ایجاد سنگ فرش های خوش نما نیز به زیبایی تمام،افراد را بدرقه ورود یا خروج کنند زیرا اصولا در کنار همین سنگ های فرش های بین درب ها گل و گیاهانی خوش عطر و زیبا بر اساس تناسب طراحی محوطه با این بخش در گوشه های دیوار و کنار سنگ فرش ها کاشته می شوند.

بنابراین به طور کل چه در طراحی محوطه ویلاهای بزرگ و چه ویلاهای کوچک مسیر ورودی به ساختمان داخلی ویلا بسیار مهم بوده و طراحان به طور تخصصی نیز به پیاده سازی بهترین طرح ممکن که به هارمونی تمام گیاهان و فضای سبز باغ ویلا خوش بنشیند می پردازند.

محوطه سازی ویلا

طراحی محوطه باغ ویلا به صورت” اصولی “

باید در نظر داشت برای طراحی محوطه باغ ویلاها باید تمامی فضای سبز باغ ویلا وارسی شده و از انتخاب سیستم آبیاری دقیق با عملکردی عالی که مناسب ترین سیستم برای محوطه باغ ویلا باشد،گرفته تا طراحی قرارگیری آلاچیق در طراحی محوطه باغ ویلا و..بسیار مهم و پراهمیت می باشند و نیازمند طراحی اصولی و بی نظیری هست که بدون وجود کوچک ترین پرتی از تمامی فضاهای سبز در طراحی محوطه باغ ویلا استفاده گردد.

لذا علاقمندان به محوطه سازی ویلاهای کوچک و بزرگشان در هر شهری مثلا برای محوطه سازی ویلا شمال خود می توانند با دکور سبز تماس گرفته تا تیم حرفه ای و مجرب دکور سبز با برترین اصول طراحی محوطه،برترین و زیباترین ویلاها را در انتها برایشان به اجرا درآورند🏡

محوطه سازی ویلا

اجرای اصول اساسی محوطه سازی ویلا مدرن و کلاسیک

  1. اهمیت به طبیعتِ زنده در طراحی محوطه ویلا
  2. اهمیت به انحصاری بودن محوطه سازی باغ ویلا
  3. اهمیت به موقعیت جغرافیایی در محوطه سازی باغ ویلا
  4. اهمیت به تناسب طراحی محوطه ویلا با ساختمان اصلی
  5. اهمیت به نوع سنگ فرش ها در طراحی محوطه ویلا
  6. اهمیت به قرار دادن عناصر جذاب در محوطه سازی باغ ویلا
  7. اهمیت به هارمونی فضای سبز در طراحی محوطه ویلا
بازسازی مسکونی
بیشتر

باید توجه داشت محوطه سازی ویلاهای سنتی و نیز محوطه سازی ویلاهای مدرن به طور کل از یکدیگر جدا هستند و هر یک طراحی محوطه انحصاری خود را نیز در بر دارند مسلما متخصصین مجرب در زمینه محوطه سازی ویلا باغ ها(باغ ویلا) هرگز برای محوطه سازی ویلای مدرن از طراحی و اصول ساخت محوطه سازی ویلای سنتی استفاده نمی کنند.

زیرا طراحی محوطه ویلاهای مدرن به سمت و سوی محوطه سازی ویلاهای لاکچری رفته و از اصول چیدمان و هارمونی با متریال ساخته شده ساختمان داخلی به اجرا می آید و بالعکس به دلیل سببک سنتی ویلا، طراحی ویلای سنتی کوچک و بزرگ نیز بر همان اساس با تناسب هارمونی طراحی فضای سبز ویلای سنتی و  حتی با در نظر گرفتن طراحی در سمت و سوی محوطه سازی ویلا کلاسیک به اجرا درآمده تا زیباترین منظره را برای افراد در بر داشته باشد.زیرا محوطه سازی ویلا کلاسیک هم به مراتب به سمت سادگی در عین حال زیبایی و نمایی دلپذیر می رود.

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا

اهمیت به طبیعتِ زنده در محوطه سازی ویلا

همانطور که ذکر کردیم نباید انتخاب بهترین سیستم آبیاری را چه برای طراحی محوطه ویلای کوچک چه بزرگ فراموش کرد لذا تامین آب برای گل ها،گیاهان و درختان به طور کل فضای سبز ویلا اهمیت بسیار بالا و نگهداری اصولی را می طلبد لذا افراد می توانند برای اطمینان از سالم ماندن فضای سبز زیبای ویلاهایشان از تخصص باغبانی مجرب و کار بلد بهره مند شوند.

در مواقعی نیز اغلب افراد نگران این مسئله هستند که شاید باغبان ها هم با تمام تخصص خود دچار اشتباه شوند زیرا هر انسانی جایز الخطاست و به دنبال راه چاره ای برای اطمینان از رسیدگی بسیار خوبِ فضای سبز دوست داشتنی خود می باشند که عموما برای این افراد به منظور خاطر جمعی از حفظ سلامت و طراوت گیاهانشان در کنار وجود باغبانی ماهر و کار بلد،نصب سیستم آبیاری قطره ای توسط متخصصین در این امر پیشنهاد می گردد.

نتیجه:توجه به سلامت گیاهان و طراوت گل ها سبب فضایی سرسبزتر و دلباز تر در جلوه زیبای محوطه ویلا می گردد.

محوطه سازی ویلا

اهمیت به انحصاری بودن محوطه سازی ویلا

عزیزانی که به دنبال محوطه سازی ویلاهای شیک مدرن و سنتی خود هستند باید به این نکته توجه کنند که اصول ساخت ویلاهایشان از کوچک ترین جزئیات تا بزرگ ترین آن مثل نقشه راه ورودی ساختمان داخلی به باغ و حیاط و..با هر ویلای دیگری نیز متفاوت است و هر ویلا نیازمند طراحی محوطه انحصاری خود می باشد تا زیباترین نما را به دیدگان  هدیه دهد و به دلیل همین تفاوت در اصول بنای ساختمان ویلاها بهتر است به محوطه سازی مشابهی با دیگر باغ ویلاها پرداخته نشود مگر با تایید نظر متخصصین در این امر.

مه پاش صنعتی
بیشتر

نتیجه:مقایسه طراحی ویلاهای دیگر با ویلای شخصی به سبب تفاوت در نقشه ساختمان ویلاها باعث عدم طراحی بهترین ایده ها بر اساس نقشه ویلا می شود.

پس بهتر است افراد با بهره مندی از تخصص اصولی تیمی مجرب و کاربلد مثل دکور سبز که کیفیت کار تمامی پروژه های طراحی محوطه خود را تضمین می کند؛شاهد منظره زیبای ویلاهایشان و محیطی بسیار آرامش بخش و دلپذیر شوند.

محوطه سازی ویلا

اهمیت به موقعیت جغرافیایی در محوطه سازی ویلا

برای اجرای بهترین عملکرد در طرح محوطه باید به لوکیشن محل ویلا به خصوص محوطه سازی ویلاهای شمال توجه بسیاری نمود و شرایط آب و هوایی و میزان تغییرات نوسانی را در آن نقطه در نظر گرفت.زیرا باید به تناسب طراحی محوطه ویلا با شرایط آب و هوایی منطقه آن توجه نمود تا کوچک ترین مشکلی پس از اجرای طراحی ایجاد نگردد همچنین باید از گیاهانی در اجرای طراحی محوطه استفاده شود که مناسب آن شرایط آب و هوایی باشند.

نتیجه:آگاهی از شرایط آب و هوایی منطقه ویلا نیز باعث انتخاب بهترین طراحی متناسب با آن شرایط آب و هوایی و حفظ سلامت گیاهان در آن منطقه می شود.

محوطه سازی ویلا

اهمیت به تناسب طراحی محوطه ویلا با ساختمان اصلی

متاسفانه برخی تنها به محوطه سازی فضای سبز باغ ویلا اهمیت می دهند و فقط به جلوه های بصری آن توجه می کنند در صورتی که لازم است تناسبی بین ساختمان داخلی ویلا با فضای سبز محوطه ویلا برقرار باشد..

چنانچه اگر نزدیک ترین بخش به ساختمان اصلی ویلا تا حدودی خالی بود بدون تعلل به کاشت گل و گیاه در آن بخش از زمین پرداخته نشود! تا منظره جلویی ساختمان بسیار شلوغ گردد و فضای بیرون از پنجره های ساختمان دیده نشود؛بلکه بهتر است با در نظر گرفتن بهترین اصول که آیا همچنان این فضا خالی بماند یا نهایتا یک درختچه کاج یا درخت سیب یا پرتقال در آن کاشته شود به تصمیمی نهایی و اصولی دست یافت.

نتیجه:بهتر است از شلوغ کردن و خالی گذاشتن های اضافی محوطه ویلا اجتناب کرده و تناسب بین ساختمان ویلا و محوطه سبز داخل حیاط برقرار باشد.

اهمیت به نوع سنگ فرش ها در طراحی محوطه ویلا

در این بخش هم بهتر است هر نوع سنگی برای کف زمین محوطه باغ ویلا انتخاب نشود.بهتر است که به تناسب میزان نمایش کف زمین در محوطه باغ ویلا و جلوه بصری آن دقت نمود و از سنگ فرش هایی که با طرح نهایی محوطه تناسب دارد استفاده شود زیرا سنگ فرش های ویلا هم در جلوه زیبای آن بسیار موثر می باشد.

مثلا برخی افراد به محوطه سازی ویلا با سنگ لاشه یا محوطه سازی با سنگ قلوه بر اساس هارمونی طرح ویلایشان با آن ها بسیار توجه می کنند و بر اساس سبک سلیقه شان نیز یکی از این دو نوع و یا هر طرح دیگری را بر روی زمین برای طراحی محوطه شان انتخاب می کنند.

نتیجه: نوع سنگ فرش کف زمین بسیار بر زیبایی بصری محوطه سازی ویلا بسیار موثر می باشد.

محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا

اهمیت به قرار دادن عناصر جذاب در محوطه سازی باغ ویلا

بهتر است برای جلوه جذاب تر محوطه ویلا در به کارگیری عناصری مثل استخر،آلاچیق،میز و صندلی،مبل و یا تاب حتی نورپردازی در محوطه سازی ویلا و.. استفاده شود.لذا این عناصر نمای زیباتری از ویلا را به ارمغان می آورد و نیز باید به تناسب وجود هر یک از این عناصر با متراژ و میزان اندازه محوطه باغ ویلا توجه شود.البته باید توجه گردد با به کارگیری برترین طراحی ها در محوطه سازی ویلا ارزان می توان با کمترین هزینه به زیبایی بسیار شگرفتی بدون بهره مندی از عناصری که هزینه بالایی دارند دست یافت.

مه پاش گلخانه
بیشتر

نتیجه:به کارگیری عناصری مثل آلاچیق و..سبب تکمیل شدن زیبایی طراحی محوطه می شوند.

محوطه سازی ویلا

اهمیت به هارمونی فضای سبز در طراحی محوطه ویلا

پیشنهاد می گردد به تنوع رنگی گل ها در محوطه باغ ویلا توجه بسیاری شود زیرا گل ها با رنگ های بی نظیر خود محوطه ویلا را سرشار از انرژی و شادابی می کند و تمام فضای ویلا به سبب این تنوع رنگی گل ها که در طیف های رنگی نزدیک بهم در ویلا کاشته شده اند هارمونی بسیار جذابی را تداعی می کند.

نتیجه:بهتر است از گل ها و گیاهانی که طیف های رنگی نزدیک بهم دارند و یا با ترکیب رنگشان فضایی بی نظیر را تداعی می کنند در طراحی محوطه ویلا باغ استفاده گردد.

محوطه سازی ویلا باغ با به روز ترین ایده ها

دکور سبز نیز به سبب وجود تیم حرفه ای و بسیار خلاق و مجرب خود در اجرای تمامی پروژه های محوطه سازی ویلا نیز بهترین کیفیت را ارائه نموده و کیفیت تمامی پروژه هایش را تضمین می کند لذا تمامی پروژه ها با عقد قرارداد رسمی به اجرا در می آیند.

دکور سبز همیشه در تلاش است با برقراری محوطه سازی ویلا با کمترین هزینه و همچنین در ارائه خدمات دیگر خود مثل طراحی فضای سبز و فضای سبز باغ ویلا بالاترین کیفیت ممکن را ارائه دهد.

محوطه سازی ویلا

نمونه طراحی های منتخب در محوطه سازی باغ ویلا

عزیزانی که تمایل به محوطه سازی ویلایشان دارند اما ایده ای به ذهنشان نمی رسد می توانند عکس های زیر را مشاهده کنند.

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

عکس منتخب طراحی محوطه

آیا می توان در محوطه سازی ویلا باغ از آب نما استفاده کرد؟

بله یکی از عناصر جذاب در محوطه سازی ویلا آب نما می باشد که بنا بر سلیقه افراد در گوشه ای از باغِ ویلا قرار می گیرد لذا عنصر دیگری مثل حوضچه هم می تواند ظاهری جذاب را در ویلا ایجاد کند.

در محوطه سازی ویلا کلاسیک هم می توان از آلاچیق استفاده کرد؟

بنا بر تفاوت سبک طراحی محوطه ویلای کلاسیک و مدرن پاسخ به این سوال نیازمند تخصص در به کارگیری عناصر در هر یک از این ویلاها می باشد لذا پیشنهاد می گردد برای دریافت پاسخ دقیق و کامل با دکور سبز تماس بگیرید.

محوطه سازی ویلا ارزان است؟

پاسخ به این سوال به عوامل متعددی برمی گردد.لذا برخی افراد بدون استفاده از عناصر تکمیلی برای تداعی جلوه های خاص ویلا به محوطه سازی با کمترین هزینه می پردازند با این وجود شما می توانید با مشاوره از تیم دکور سبز زیباترین محوطه را با کمترین هزینه برای ویلای خود به ارمغان آورید.

Rate this post