منظور از دیوار سبز یا گرین وال چیست؟

یکی از جدیدترین روش های پرورش گیاهان که فضای جذابی را هم در محیط به ارمغان می آورد نیز نصب دیوار سبز می باشد.
در پاسخ به سوال دیوار سبز چیست؟ باید بیان داریم دیوار سبز را می توان هم در محیط داخلی خانه و هم در آپارتمان ها و فضاهای باز نصب نمود چرا که دیوار سبز را می توان به صورت عمودی بر محیط فرضا دیوار نصب نمود.

لذا دیوار سبز نیز نام های دیگری هم دارد که می توانیم از بین آن ها به گرین وال و یا باغ عمودی و..اشاره کنیم.

با نصب دیوار سبز نیز می توان بهتر از همیشه شاهد زیبایی های گیاهان بود چرا که با رویش گیاهان متنوع به صورت عمودی بر دیوار سبز زیبایی خاصی در محیط برقرار می گردد.

دیوار سبز چیست؟

مزایای دیوار سبز چیست؟

دیوار سبز نیز دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که قصد داریم در این بخش به برخی از آن ها اشاره کنیم.. لازم به ذکر است دیوار سبز باید توسط متخصصینی مجرب و حرفه ای طراحی و نصب گردد چرا که در صورت عدم نصب دیوار سبز به صورت حرفه ای و اصولی به مرور زمان گیاهان آسیب دیده و ماندگاری باغچه عمودی هم کاهش می یابد.

چه بسا می توان جهت کسب اطلاع از اینکه باغچه عمودی چیست؟ بر لینک مربوطه کلیک نمود..همچنین افراد می توانند جهت طراحی و نصب دیوار سبز در محل مورد نظر خود با دکور سبز تماس حاصل نمایند..

طراحی های متنوع

دیوار سبز یا گرین وال را می توان در طرح های متنوعی نیز طراحی نمود فرضا ممکن است یکی از دیوارهای سبز طراحی شده تنها شامل چند گیاه بوده ولی برخی دیوارهای سبز نیز دارای گیاهان متعدد و متنوعی باشند.

این نیز سبب می گردد دیوار سبز در شکل های متنوعی مشاهده گردد چرا که رنگ ها و نوع گیاهان بر دیوار سبز تاثیر بسیاری بر میزان زیبایی و جذابیت این دیوار دارند.

عایق حرارتی

دیوار سبز می تواند به کنترل نوسانات در محیط بپردازد‌..عایق حرارتی بودن دیوار سبز نیز سبب گشته انرژی در فصل های گرم و حتی سرد به خوبی ذخیره شود

عایق صوتی

از آنجایی که دیوار سبز از سطح بسیار زیاد گیاهان پوشیده شده می تواند از میزان آلودگی های صوتی کم کرده و به طور کل صداهای آزاردهنده را کاهش دهد به همین سبب عایق صوتی خوبی محسوب می شود.

فضای سبز باغ ویلا
بیشتر

ولیکن میزان کاهش صدای محیط وابسته به سطح و حجم گیاهان کاشته شده بر دیوار سبز می باشد.

تداعی کننده آرامش

از آنجایی که دیوار سبز از گیاهان متعدد و متنوعی پوشیده شده است و به همین سبب بوی بسیار مطلوبی را منتشر می سازد، می توان از تماشای دیوار سبز در هر محیطی لذت برده و آرامش گرفت.

فواید زیست محیطی

با نصب دیوار سبز نیز میزان آلودگی های هوا کاهش یافته و همچنین گازهای گلخانه ای هم به سبب وجود دیوار سبز در محیط کاهش می یابد.

همچنین میزان مصرف انرژی کاهش یافته و هدر نمی رود و نیز همانطور که اشاره کردید آلودگی های صوتی نیز کمتر می شوند.

از دیگر مزایای گرین وال عبارتند از:

  • زراعت شهری ( فراهم بودن امکان کاشت سبزیجات بر روی دیوار )
  • فراهم بودن فرصت های شغلی جدید برای افراد فرضا طراحی دیوار سبز
  • زیباتر ساختن محیط و افزایش میزان ارزش زمین و محیط
  • افزایش میزان نشاط و شادی در محیط به سبب زیبایی دیوار سبز
  • جذب پرندگان و سایر جانداران
  • تعادل رطوبت موجود در هوا
  • گیاهان را می توان به راحتی جا به جا نمود
  • نصب دیوار سبز هزینه مناسبی را در بر دارد
  • منعطف بودن گرین وال فرضا قابلیت نصب لوگو و طرح بر روی دیوار سبز
  • و..
  • به طور کل میزان مزایای نصب دیوار سبز بسیار زیاد می باشد که تنها به برخی از آن ها اشاره نمودیم.

انواع دیوار سبز چیست؟

در پاسخ به سوال انواع گرین وال چیست؟ باید بیان داریم گرین وال در انواع متعددی طراحی شده و به دست ساخت می رسند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • گرین وال مدولار
  • گرین وال شبکه ای
  • نمد پلیمری
  • دیوار سبز در نوع هیدروپونیک
  • گرین وال کابلی
  • و..

1.گرین وال مدولار

دیوارهای سبز مدولار نیز داربست های فلزی ای هستند که بسیار سبک می باشند.

این نوع دیوار سبز نیز به صورت سه بعدی استفاده شده و از مزیت های این نوع دیوار سبز آن است که گیاهان می توانند به خوبی بر روی آن رشد کنند.

2.گرین وال شبکه ای

این نوع دیوار سبز بسیار سبک می باشد و به سازه یا دیوار ساختمان نیز متصل می گردد.

گیاهانی که نیازمند حفاظت و به نوعی پشتیبانی زیاد هستند را می توان بر روی این نوع گرین وال کاشت چرا که این دیوار سبز برای گیاهانی که فرایند رشدشان آهسته می باشد مناسب است.

هزینه اجرای روف گاردن
بیشتر

3.نمد پلیمری

این نوع دیوار سبز دارای پارچه ای نمدی پلیمری می باشد که دارای زهکشی مناسبی است..

دیوار سبز نمد پلیمری نیز به راحتی قابل تعویض بوده و می توان گیاهان را به آسانی تغییر داد.لذا جالب توجه است که این نوع نمد پلیمری هم سبک می باشد.

به هنگام نصب دیوار سبز نمد پلیمری نیز می توان از گیاهان مختلفی استفاده نمود و می توان برای ریشه گیاهان نیز تهویه مناسبی برقرار نمود.

همچنین باید بیان داریم این نوع دیوار سبز سیستم زهکشی بسیار قوی ای دارد‌.

4.دیوار سبز در نوع هیدروپونیک

دیوار سبز هیدروپونیک نیز زمانی استفاده می گردد که جهت پرورش گیاهان نیازی به استفاده از خاک نبوده و تنها می توان با آب به پرورش گیاهان پرداخت.

به هنگام استفاده از این نوع دیوار، می توان از گیاهان مختلفی نیز بهره گرفته و همچنین باید بیان داریم ضخامت کمی هم نیز دارد.

سیستم هیدروپونیک نیز به صورت کاملا هوشمندانه نیز مواد غذایی مورد نیاز گیاهان را برای آن ها تامین می کند.

5.گرین وال کابلی

گیاهانی که شاخ و برگ بسیار پری دارند را می توان برای دیوار سبز کابلی مد نظر قرار داد.این نوع دیوار سبز نیز نیاز زیادی به آب ندارد و می توان آن را هم در محیط ساختمان و هم بیرون نصب نمود.

و..

دیوار سبز چیست؟

معایب دیوار سبز چیست؟

  • نگهداری از گیاهان طبیعی ممکن است برای افراد در طی زمان دشوار و سخت باشد
  • گیاهان کاشته شده بر دیوار سبز ممکن است سبب بروز حساسیت بر برخی افراد گردد
  • به سبب طبیعی بودن گیاهان ممکن است مزاحمت حشرات افزایش یابد
  • و..
  • ولیکن در صورت نگهداری و مراقبت درست از دیوار سبز یا گرین وال میزان احتمال بروز عیوب و آسیب های احتمالی کاهش می یابد و جای نگرانی نیست.

طراحی مطمئن و با کیفیت دیوار سبز

می توان جهت طراحی دیوار سبز مورد نظر خود نیز با دکور سبز تماس حاصل نمایید چرا که تمامی متخصصین دکور سبز دارای تجربه و مهارت بالایی در زمینه طراحی گرین وال هستند.

مهارت متخصصین گرین وال تا به امروز رضایت خاطر بسیاری را به همراه داشته که نشان از کیفیت بالای طراحی دیوار سبز از جانب دکور سبز است.

از جمله مزایای بهره گیری از خدمات دکور سبز عبارتند از:

1.عقد قرارداد رسمی

به جهت کسب اطمینان مشتریان نیز از همان ابتدا قرارداد رسمی بسته می شود تا بتوان با خیال راحت نیز فرایند طراحی و نصب دیوار سبز را به متخصصین دکور سبز سپرد.

مه پاش خانگی
بیشتر

2.دریافت میزان هزینه مناسب

تمامی پروژه های طراحی و نصب دیوار سبز از سوی دکور سبز در بالاترین سطح ممکن به انجام می رسند با این وجود دکور سبز جهت ارائه خدمات نیز مناسب ترین هزینه را دریافت می نماید.

3.تضمین کیفیت طراحی و نصب گرین وال

دکور سبز نیز کیفیت تمامی پروژه های خود را تضمین می نماید چرا که تمامی پروژه ها با دقت فراوان انجام شده و با توجه به نیاز و موقعیت مکانی هر یک از مشتریان بهترین، زیباترین و مطمئن ترین دیوار سبز طراحی و نصب می گردد.

4.بازگشت وجه پرداختی از سوی دکور سبز به مشتریان در صورت عدم رضایت

یکی از مزایای بهره مندی از خدمات دکور سبز اطمینان زیاد این تیم به کیفیت عملکرد خود در پروژه هایشان می باشد..چرا که اگر مشتری از نتیجه نهایی رضایت خاطر نداشته باشد تمامی وجه پرداخت شده از سوی مشتری نیز مجددا به او بازگردانده می شود چرا که رضایت خاطر مشتریان برای دکور سبز بسیار ارزش و اهمیت دارد.

و..

بنابراین می توان جهت طراحی و نصب دیوار سبز با شماره درج شده تماس حاصل نمود و فرایند پروژه را به تیمی حرفه ای و کاربلد مثل دکور سبز سپرد تا علاوه بر افزایش ماندگاری و کیفیت دیوار سبز میزان احتمال بروز اشکال نیز کاهش یابد.

هر چه دیوار سبز با کیفیت تر باشد دوام و جذابیت بیشتری را در بر دارد.

آیا می توان جهت رفع ابهامات با دکور سبز تماس حاصل نمود؟

بله افراد می توانند از مشاوره رایگان دکور سبز بهره مند گشته و سوالات و ابهامات خود را از متخصصین جویا شوند.

نصب دیوار سبز چقدر زمان بر است؟

با توجه به میزان اندازه، ابعاد و سطح گیاهان دیوار سبز نیز نمی توان زمان معینی را برای نصب دیوار سبز در نظر داشت با این وجود می توان جهت کسب اطلاعات دقیق تر با شماره درج شده تماس حاصل گردد.

آیا گرین وال را می توان در فضای باز نصب نمود؟

پس از بررسی های تخصصی توسط متخصصین دکور سبز جهت تناسب موقعیت مکانی با قرارگیری دیوار سبز در محیط بیرون و همچنین تایید نصب آن، می توان دیوار سبز را علاوه بر محیط خانه در محیط بیرون نصب کرد.

Rate this post