منظور از باغچه عمودی چیست؟

باغچه یا باغ عمودی نیز پانلی می باشد که معلق بوده و گیاهان با بهره گیری از هیدروپونیک که روی پانل قرار دارند رشد می کنند.

در واقع باید در نظر داشت باغچه عمودی نام های دیگری هم دارد که عبارتند از:

همچنین دیوارهای سبز را هم می توان بر روی دیوار متصل نموده و از زیبایی آن لذت برد و هم به صورت جداگانه و مستقل نیز از این دیوار یا باغچه عمودی بهره گرفت.

لذا دیوارهای سبز یا باغ های عمودی نیز می توانند انتخاب به صرفه تر و البته زیباتر از گلدان های معمولی آپارتمانی باشند..

مزیت باغچه عمودی بر گلدان آپارتمانی چیست؟

  • باغچه عمودی فضای کمی را در محیط خانه یا محل کار و..اشغال می سازد اما گلدان های آپارتمانی با وجود مزایایی که دارند فضا را اشغال می سازند.
  • گلدان های آپارتمانی نیاز به نگهداری زیادی دارند.

به همین سبب باغ عمودی را می توان جایگزین خوبی برای گلدان های آپارتمانی دانست.

باغچه عمودی

انواع باغچه های عمودی

باغ عمودی یا دیوار سبز را می توان در انواع متعددی تهیه نمود که به برخی از آن ها اشاره می کنیم..

1.باغ گیاه گوشتی عمودی

یکی از محبوب ترین انواع گیاهان نیز گیاهان گوشتی می باشند..چرا که دارای طرح و رنگ بسیای بوده و نیز نگهداری آسانی داشته و فضای بسیار خوب و کارآمدی را به خود اختصاص داده اند.

بنابراین می توان از گیاهان گوشتی برای باغ های عمودی بهره گرفت که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در برابر آتش هم مقاومت خوبی دارند.

همچنین این گیاهان در مناطق کم آب کارکرد خوبی دارند و نیز نیاز کمی به آب دارند.در انتها باید بیان داریم گیاهان گوشتی بر باغچه های عمودی نیز زیبایی بسیاری را رقم می زنند.

2.باغ عمودی فضا باز

این نوع باغچه ها را می توان در خارج از محیط ساختمان هم نصب نمود چه بسا این باغچه ها نور خورشید را به صورت مستقیم دریافت می نماید و در عین حال باد هم گاها مهمان آن ها بوده و انسان ها هم می توانند در هر زمان آن ها را در محیط بیرون مشاهده کنند فرضا به هنگام پیاده روی و..

این نوع باغچه عایق خوبی در برابر اشعه فرا بنفش، نوسانات و تغییرات دما و آب و هوا و همچنین باران های نسبتا شدید و شدید و..می باشند.

این نوع باغچه در هوای گرم نیز هوای محیط را خنک می سازند و نگهداری خوب و آسانی هم دارند چرا که این نوع باغچه نیز بر اساس نوع آب و هوای منطقه به دست طراحی می رسد.

دیوار خزه ای
بیشتر

باغچه عمودی

مزایای کاربردی باغچه عمودی چیست؟

در این بخش قصد داریم به برخی مزایای باغچه عمودی خصوصا در آپارتمان ها اشاره کنیم..

  • گیاهان راحت تر جا به جا می شوند
  • فضای محیط، زیبایی بسیاری پیدا می کند
  • نگهداری بدون نیاز به خستگی
  • به صرفه بودن دیوار سبز
  • بهتر شدن کیفیت هوای محیط
  • و..

1.گیاهان راحت تر جا به جا می شوند

از جمله مزایای دیوار خزه ای این است که می توان این باغ را به راحتی جا جا نمود در حالی که اگر گیاهان ریشه دار در زمین کاشته شده باشند نمی توان آن را جا به جا نمود.

بنابراین باغ یا دیوار سبز کاملا مناسب افرادی می باشد که علاقمند به تغییر دکوراسیون منزل بوده و دوست دارند محیط نصب و قرارگیری دیوار خزه ای را گاها جا به جا نمایند.

2.فضای محیط، زیبایی بسیاری پیدا می کند

از آنجایی که باغ های عمودی دارای ساختار بسیار عالی و به روزی هستند و همچنین به دلیل طبیعی بودن می توانند زیبایی بسیاری بر محیط برقرار سازند..چرا که زیبایی طبیعی را در محیط برقرار می سازند.

همچنین زیبایی این باغ زمانی چندین برابر می گردد که می توان باغ عمودی را به هر شکل مورد نظر تنظیم نموده و به نمایش گذاشت.

باغچه عمودی

3.نگهداری بدون نیاز به خستگی

جهت نگهداری از گیاهان سنتی نیاز است که در طی روز چندین بار خم شده و به پرورش گیاهان پرداخت در حالی که از آنجایی که باغ های عمودی هم سطح با انسان قرار دارند دیگر بدون خم شدن یا حتی زانو زدن می توان به گیاهان دیوار سبز رسیدگی نمود.

این نیز نشان می دهد افراد در هر سنی می توانند به تهیه باغچه عمودی بپردازند.

4.به صرفه بودن دیوار سبز

از آنجایی که دیوار خزه ای فضای زیادی را اشغال نمی سازد بسیار به صرفه می باشد چرا که می توان گیاهان مورد علاقه را حتی در محیطی بسیار کوچک با بهره مندی از دیوار سبز پرورش داد.

باغچه عمودی

5.بهتر شدن کیفیت هوای محیط

گیاهانی که بر روی باغ عمودی نصب می گردند نیز می توانند علاوه بر زیباتر ساختن محیط، به بهبود کیفیت هوا هم بپردازند..لذا برخی از این گیاهان اکسیژن بسیار بیشتری را هم تولید نموده و مواد مضر موجود در هوا را هم حذف کرده و از بین می برند.

این نیز سبب می گردد گاهی اوقات مشکلاتی اعم از آلرژی و بیماری هایی مثل آسم به سبب هوای پاک و تمیز محیط کاهش یافته و حتی برطرف شوند.

نحوه اجرای دیوار سبز
بیشتر

و..

از جمله سایر مزیت های دیوار خزه ای عبارتند از:

  • هزینه مناسب و به صرفه باغچه عمودی
  • طراحی مدرن
  • آماده شدن باغچه در حداقل زمان
  • ظاهر طبیعی، زنده و ثابت
  • متنوع بودن
  • منعطف بودن فرضا قابلیت نصب لوگو بر روی باغچه عمودی در محل کار
  • عایق صوتی
  • قابلیت بازیافت
  • ماندگاری مطلوب
  • و..

باغچه عمودی

علت مناسب بودن باغ عمودی برای فضاهای داخلی چیست؟

می دانیم که اغلب انسان ها زمان بسیاری را در محیط بسته خانه سپری می کنند و اکثر افراد رابطه بسیار خوبی با طبیعت و زیبایی های طبیعی دارند به همین سبب نصب و قرارگیری باغچه عمودی در فضای داخلی خانه و آپارتمان می تواند علاوه بر زیباتر ساختن محیط و بهبود کیفیت هوا و..روح آدمی را زنده نگاه داشته و حال وی را بهتر سازد.

چرا که وقتی دیوار سبز در محیط قرار دارد انسان ها به سبب حال بهتری که دارند از سلامت روان بیشتری برخوردار می شوند چون که مدام در ارتباط با باغچه عمودی خودشان در خانه یا آپارتمان هستند و به واسطه آن می توانند احساسات بهتر و شاداب تری را در طی روز تجربه نمایند.

طول دوام و ماندگاری باغچه عمودی

به طور کل در صورت مراقبت و رسیدگی مناسب از دیوار خزه ای، این نوع باغچه عمودی ماندگاری خوبی دارد ولیکن از جمله عوامل موثر بر ماندگاری باغچه عمودی یا دیوار خزه ای نیز عبارتند از:

  • عدم تابش مستقیم نور خورشید یا تابش بیش از حد نور
  • افزایش یا کاهش میزان رطوبت
  • و..

بنابراین میزان دوام و ماندگاری دیوار سبز نیز بر اساس این عوامل حداقل 5 و حداکثر 8 سال می باشد.لذا اگر بخواهیم میانگین مدت زمان ماندگاری باغچه های عمودی را بیان سازیم حداقل 3 سال می باشد.

باغچه عمودی

میزان هزینه نصب باغ عمودی چقدر است؟

هزینه نصب باغچه عمودی بر اساس اندازه دیوار سبز و شخصی سازی این دیوار اعم از رنگ و طرح و درج لوگو و.. متغیر می باشد.

فرضا:

افراد، این دیوار را در اندازه های متغیر و متنوع بر اساس میزان متراژی که دارند و..تهیه می کنند و با توجه به اینکه می توان باغچه عمودی را با طرح های متنوع تهیه نمود نیز افراد می توانند این دیوار را با توجه به سلیقه و انتخاب شان تهیه نمایند ..

مثلا اگر قصد نصب باغ عمودی را در محل کار داشته باشند می توانند بر روی این دیوار، لوگوی انحصاری و..زده و مسلما این کار سبب تفاوت قیمت تهیه باغ عمودی با باغ عمودی بدون طرح و لوگو در آپارتمان منزل می گردد.

بنابراین هزینه نهایی این دیوار با توجه به عوامل ذکر شده متفاوت می باشد.

نصب گلدان پشت پنجره
بیشتر

باغچه عمودی

نصب باغ عمودی در بالاترین سطح کیفیت

از آنجایی که مهم است باغ عمودی یا دیوار سبز، در بالاترین سطح کیفیت نصب گردد تیم حرفه ای دکور سبز نیز می تواند به طراحی و نصب باغ عمودی در سریع ترین زمان و بهترین کیفیت بپردازد.

چرا که تیم حرفه ای دکور سبز با برقراری ایده های بسیار جذاب به طراحی باغ عمودی در هر محیط می پردازند.همچنین از جمله مزایای بهره مندی از خدمات تیم دکور سبز نیز امکان پرداخت قسطی هزینه نصب و طراحی باغ عمودی می باشد.

لذا افرادی که قصد دارند در محیط مورد نظر خود به نصب باغ یا دیوار سبز بپردازند و نیاز است که از اطلاعات مناسبی بهره مند گردند تنها کافیست از مشاوره رایگان دکور سبز بهره مند گردند.

از جمله مزایای بهره مندی از خدمات دکور سبز عبارتند از:

عقد قرارداد رسمی

جهت اجرای تمامی پروژه ها در دکور سبز نیز در اولین مرحله قرارداد رسمی بسته می شود.

تضمین کیفیت نصب دیوار سبز

تمامی پروژه های دکور سبز با ارائه تضمین نیز در بالاترین سطح کیفیت انجام می گیرند.

پرداخت هزینه مناسب و به صرفه

تیم دکور سبز در تمامی شرایط جهت اجرای پروژه ها کمترین میزان هزینه را از سوی مشتری دریافت می نماید.

بازگشت وجه در صورت نارضایتی

در صورتی که مشتری از نتیجه نهایی نصب باغچه عمودی رضایت خاطر نداشته باشد تمامی وجه پرداختی از سوی مشتری از جانب دکور سبز به ایشان بازگردانده می شود.

بنابراین افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس حاصل نمایند و نیز از میزان هزینه نصب دیوار سبز مطلع گردند.

باغچه عمودی

باغچه عمودی

باغچه عمودی

باغچه عمودی را در چه اماکنی می توان نصب نمود؟

نصب این باغچه ها در اماکن مختلف محدودیتی ندارند با این حال افراد می توانند جهت کسب اطلاعات دقیق تر با دکور سبز تماس حاصل نمایند.

آیا دیوار سبز در اندازه های یکسان به عرضه می رسند؟

خیر مشتریان می توانند دیوار سبز را در اندازه مورد نظر خود و همچنین در طرح و رنگ متنوع از دکور سبز تهیه نمایند.

آیا گرین وال همان باغچه عمودی است؟

بله باغچه عمودی دارای اسامی مختلفی مثل گرین وال، دیوار سبز، دیوار خزه ای و..می باشد.

Rate this post