مزایا و معایب دیوار سبز چیست؟

یکی از متداول ترین پرسش هایی که درباره دیوار سبز پرسیده می شود این است که مزایا و معایب دیوار سبز چیست؟به همین سبب قصد داریم در ادامه در این باره صحبت کرده و از دیوار سبز اطلاعات مفیدی را به علاقه مندان ارائه دهیم.

دیوار سبز چیست؟

می دانیم که اکثر افراد علاقه بسیاری به گل های طبیعی دارند و چه بسا علاقمند به بهره‌گیری از این گلها در محیطی زیبا و شاداب در منزلشان هستند،

جالب توجه است که دیوار سبز از گیاهان طبیعی به دست می آید که این گیاهان زنده و طبیعی زیبایی خاصی را در محیط فراهم می‌کنند.در ادامه می خواهیم به مزایای نصب دیوار سبز اشاره کنیم.

مزایا و معایب دیوار سبز چیست؟

مزایای دیوار سبز چیست؟

بهره گیری از دیوار سبز چگونه می تواند احساس خوبی را در آدمی تداعی سازد؟

مزایای این دیوار چیست و چطور می توان پس از نصب آن در محیط مورد نظر از زیبایی و کاربردهای آن لذت برد؟ لذا برخی مزایای نصب دیوار سبز عبارتند از:

  • متعادل ساختن رطوبت در محیط
  • تهویه کردن هوا
  • افزایش زیبایی محیط
  • عایق صوتی که می تواند میزان آلودگی صوتی را کاهش دهد
  • میزان غبارهایی که در هوا معلق هستند نیز با نصب دیوار سبز کاهش می یابند
  • دمای محیط کاهش می یابد
  • و..

از آنجایی که می خواهیم اطلاعاتی درباره مزایا و معایب دیوار سبز داشته باشیم در ادامه به معایب آن هم اشاره می کنیم.

معایب دیوار سبز یا گرین وال چیست؟

پیش از اشاره به معایب دیوار سبز لازم به ذکر است در صورتی که نگهداری از دیوار سبز به خوبی انجام گرفته و نصب آن توسط شرکتی معتبر و متخصص مثل دکور سبز انجام گیرد نیز دیگر نگرانی از بابت معایب این دیوار وجود ندارد ولیکن اگر تنها به جنبه زیبایی دیوار سبز توجه داشته و به نکات مراقبتی آن عمل ننمود و همچنین این دیوار توسط گروهی کم تجربه و ناوارد بدون رعایت استانداردهای لازم طراحی و نصب گردد نیز مسلما معایب گرین وال بسیار آزاردهنده می گردند.

طراحی فضای سبز در بالکن
بیشتر

بنابراین با اشاره به معایب این دیوار قصد داریم اهمیت نگهداری از آن را حتی بیشتر از جنبه زیبایی دیوار سبز بدانیم..

  • مراحل دشوار نگهداری از گیاهان طبیعی
  • میزان قیمت بالای نصب گرین وال
  • احتمال بروز آلرژی بر افراد حاضر در محیط
  • تجمع حشرات

مراحل دشوار نگهداری از گیاهان طبیعی

بسیار مهم است که از گیاهان طبیعی و زنده به خوبی مراقبت و نگهداری نمود چون دارای احساس بوده و نیاز است که به آن ها توجه شود تا طراوت خود را به خوبی حفظ کنند در غیر این صورت با سهل انگاری و کم توجهی به مرور گیاهان طبیعی پژمرده شده و از بین می روند..

همچنین لازم به ذکر است می توان از گیاهان طبیعی متعددی برای گرین وال بهره گرفت در حالی که باید به نکات نگهداری از گیاهان توجه داشت.

ممکن است میزان آبدهی و نور مورد نیاز گیاهان و شرایط نگهداری آن ها با یکدیگر متفاوت باشند بنابراین اگر افراد قصد دارند از چندین گیاه جهت تکمیل زیبایی دیوار سبزشان بهره گیرند مهم است که به این نکته توجه داشته باشند در غیر این صورت به

مرور گیاهان آسیب دیده و جلوه زیبایی نخواهند داشت.

بنابراین بسیار مهم است که پیش از تهیه و نصب دیوار سبز به این نکته توجه داشت که فرضا:

  • آیا من متعهد به نگهداری از گیاهان طبیعی که دارای حساسیت بالایی هستند، می باشم؟
  • آیا من در طی روز می توانم به گیاهان گرین وال رسیدگی کرده و توجه خوبی به آن ها نشان دهم؟
  • آیا می توانم شرایط لازم بر نگهداری از هر گیاه را در گرین وال فراهم سازم؟
  • و..

بنابراین مجددا یادآور می شویم که مهم است جهت تهیه و نصب دیوار سبز یا گرین وال علاوه بر اهمیت به میزان زیبایی آن به طرز نگهداری از دیوار سبز توجه داشت تا علاوه بر حفظ طراوت و شادابی گیاهان نیز عمر و ماندگاری گرین وال کاهش نیابد.

میزان قیمت بالای نصب گرین وال

می دانیم که میزان هزینه و قیمت گیاهان طبیعی به سبب زنده و شاداب بودن بالاتر از هزینه گیاهان مصنوعی می باشد‌ چرا که گیاهان طبیعی در محیط روح بخشیده و طراوت و شادابی را برقرار می سازند.

انواع گیاهان آپارتمانی
بیشتر

بنابراین مهم است پیش از نصب این دیوار به قیمت و هزینه نصب گرین وال توجه نمود..افراد می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در اینباره با دکور سبز تماس حاصل نمایند.

احتمال بروز آلرژی بر افراد حاضر در محیط

برخی افراد به گل و گیاهان طبیعی و گرده آن ها حساسیت دارند به همین دلیل باید توجه داشت از آنجایی که در طراحی گرین وال از گیاهان طبیعی استفاده می شود ممکن است برخی افراد دچار آلرژی شده و حساسیت شان بیشتر گردد.

خوب است در صورتی که اگر افراد به گیاهان خاصی حساسیت دارند این مساله را با متخصصین مجرب مطرح نمایند تا در بهره گیری از گیاهان دیوار سبز از قرارگیری و کاشت گیاه مد نظر در دیوار سبز اجتناب گردد.

تجمع حشرات

تجمع حشرات بر گیاهان طبیعی موضوعی تکراری می باشد و می دانیم که اگر شما هم از گیاهان طبیعی مراقبت می کنید ممکن است یکبار هم که شده با حشرات بر گیاه مورد علاقه تان رو به رو شده باشید.

لذا مهم است که مداوم به بررسی دیوار سبز پرداخت و به خوبی از آن مراقبت نمود و با توجه به نوع گیاهان از سموم و آفت کش های مناسب بهره گرفت.

می توان بدین جهت با متخصصین مربوطه تماس و مشورت نمود.

بنابراین در می یابیم در اصل، که احتمال بروز معایب نصب دیوار سبز در زمانی به وقوع می پیوندد که رسیدگی و نگهداری از آن به خوبی انجام نمی گیرد..

نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم..باید توجه داشت که مهم است علاوه بر زیبایی دیوار سبز به مسائل مهم تری اعم از تهیه دیوار سبز از مرکز فروش معتبر و قبول مسئولیت در قبال نگهداری از گیاهان زنده گرین وال اهمیت داد که در ادامه بیشتر به این مسأله اشاره می کنیم.

مزایا و معایب دیوار سبز چیست؟

تهیه دیوار سبز با کیفیت بالا و مطمئن

متاسفانه برخی مراکز فروش، طراحی و نصب دیوار سبز بدون رعایت استانداردهای لازم به طراحی دیوار سبز نپرداخته و گرین وال را با کیفیت لازم طراحی نمی کنند و این نیز سبب می گردد علاوه بر طراحی و زیبایی نیز ماندگاری و حفظ طراوت های گیاهان به مشکل بخورند.

بنابراین مهم است برای هزینه و وقتی که جهت تهیه دیوار سبز صرف می شود ارزش قائل بوده و طراحی گرین وال را به متخصصینی در شرکتی معتبر سپرد..لذا بدین جهت می توان با دکور سبز تماس حاصل نمود چرا که تمامی متخصصین دکور سبز دارای تجربه کاری بالا و مهارت بسیار در طراحی و نصب دیوار سبز می باشند.

همچنین مهم است گیاهان به خوبی و در تناسب با یکدیگر در دیوار سبز کاشته و قرار گیرند بنابراین مهم است جهت حفظ زیبایی و ماندگاری گرین وال به این موضوع توجه زیادی داشت.

ماس وال
بیشتر

لذا در راستای ارائه مزایا و معایب دیوار سبز به نکات تکمیلی بسیار مهمی اشاره نمودیم که می توانند بسیار مفید و موثر قرار گیرند بنابراین اگر تا به اینجا تنها به مطالب نگاهی گذرا کرده اید پیشنهاد می کنیم مجددا به مطالب پیشین بازگشته و به مطالعه مطالب بپردازید تا پس از تهیه دیوار سبز میزان احتمال بروز اشکال کاهش یابد و زیبایی و نشاط گرین وال به خوبی حفظ گردد.

آیا دیوار سبز را می توان در آپارتمان ها نصب نمود؟

بله با بهره گیری از مشورت متخصصین نیز می توان گرین وال یا دیوار سبز را در هر نقطه نصب نمود. بدین جهت می توان با شماره درج شده تماس حاصل نمود.

آیا دیوار سبز را می توان با گیاهان دلخواه تهیه نمود؟

بله افراد می توانند پیش از طراحی و تهیه دیوار سبز گیاهان مورد نظر خود را با مشورت متخصص و فروشندگان جهت کاشت بر دیوار سبز انتخاب کنند.

میزان هزینه دیوار سبز چقدر است؟

هزینه دیوار سبز بسته به نوع طراحی، نوع و تعداد گیاهان، اندازه، ارتفاع و..متغیر می باشد.

Rate this post