مزایای دیواز سبز در تهران 

امروزه گسترده شدن فضاهای ساختمانی و ساخت و ساز باعث کاهش فضاهای سبز در شهر و خانه ها شده است از این رو دیوار سبز در تهران می تواند کمک بسیار زیادی به افزایش فضای سبز کند. این فضاهای سبز عمودی تاثیر به سزایی در زیباسازی فضاها دارند.

دیوار سبز در تهران یکی از دکورهای بسیار زیبایی است که در محیط های متفاوتی می توانید از آن استفاده کنید. دیوارهای سبز معمولا در داخل ساختمان ها و یا خارج از آن ها دیده می شود.

نیاز به دیوار سبز و یا خدمات دکور سبز دارید؟ برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

دیوارهای سبز تنها به عنوان زیبا کننده فضاها به کار نمی روند بلکه استفاده های گسترده تری دارند که در ادامه به مزایای دیوار سبز در تهران اشاره می کنیم:

1- تولید اکسیژن بیشتر توسط دیوارهای سبز که باعث تصفیه شدن هوا می شود.

2- کاهش دمای فضاها به دلیل وجود گیاهان و ایجاد دمای مطبوع.

3- خاک استفاده شده در دیوار سبز باعث دفع بسیاری از سموم موجود در هوا می شود.

4- به صورت عایق می تواند در برابر دمای زیاد یا بسیار کم بیرون از ساختمان از آن محافظت کند.

5- استفاده به عنوان عایق صوتی در ساختمان ها.

6- ایجاد روحیه و شادابی در افراد ساکن در محیط .

7- تاثیرات مثبت زیست محیطی در فضای ساختمان و محیط خانه که توسط دیوار سبز در تهران فراهم می شود.

8- ایجاد روحیه مثبت در افزاد به دلیل وجود فضای سبز بیشتر و هوای بهتر.

انواع دیوار سبز در تهران

دیوارهای سبز انواع مختلفی دارند که با توجه به نوع استفاده، فضای مورد نظر و شرایط و امکانات موجود می توانید از انواع آن استفاده کنید. در ادامه به معرفی انواع مختلف دیوار سبز در تهران می پردازیم:

مه پاش گلخانه
بیشتر

دیوار سبز مدولار

دیوار سبز مدولار سازه ای سبک و سه بعدی است که از دیوار اصلی ساختمان جدا بوده و گیاهان بر روی آن رشد می کنند. از جمله خصوصیات مثبت این نوع دیوار سبز در تهران می توان به این اشاره کرد که این دیوارها بسیار انعطاف پذیر بوده و به راحتی می توان اشکال مختلفی مانند منحنی را برای آنان ایجاد کرد.

علاوه بر این استفاده از این نوع دیوار باعث می شود تا دیوار سبز شما سطح گسترده تری را پوشش دهد.

شبکه های سیمی

این نوع دیوارهای سبز از یک توری سیمی تشکیل شده است که به راحتی قابل نصب بر روی دیوارهای ساختمان می باشد. این نوع از دیوار سبز بیش از همه مناسب گیاه هایی با رشد کم است و به راحتی قابل جا به جایی است.

سیستم کابلی

سیستم کابلی نیز یکی از انواع دیوار سبز در تهران است که که شامل توپی های فولادی می شود که قابلیت عبور کابل ها را فراهم می کند. این نوع از دیوار سبز بیش از همه مناسب گیاهان رونده و پر شاخ و برگ است. این سیستم کابلی می تواند بر روی اکثر دیوار ها از جمله دیوار ساختمان و راهرو و … مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم نمد پلیمری

این نوع از دیوار سبز در تهران نسبت به انواع دیگر دیوار سبز جدیدتر بوده و از پلیمرهای نمدی استفاده می شود که دارای زهکشی های بسیار مناسبی است. به همین دلیل این نوع نسبت به دیگر انواع دارای زهکشی های مناسب تر، سیستم آبیاری بهتر، قابلیت جا به جایی آسان تر گیاهان را در پی دارد.

آبیاری قطره ای
بیشتر

سیستم هیدرویونیک 

این نوع سیستم نسبت به انواع دیگر سیستم ها بسیار جذاب تر است و این از آن جهت است که برای رشد گیاهان دیگر نیازی به وجود خاک نیست و رشد گیاهان تنها از طریق آب میسر است. بدین ترتیب که برای رساندن مواد مغذی به گیاهان نیازی به استفاده از خاک نیست و آب به تنهایی می تواند تامین کننده مواد لازم برای گیاهان باشد.

در این نوع دیوار سبز می توان از گیاهان متنوع تری استفاده کرد و از طرفی نیز ضخامت آن نیز کمتر از مقدار مورد نظر است.

نیاز به دیوار سبز و یا خدمات دکور سبز دارید؟ برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید
44020793 – 021 ۰۹۱۰۱۷۷۳۱۳۴

انواع گیاهان دیوار سبز

همانطور که اشاره شد علاوه بر انواع سیستم دیوار سبز در تهران می توان از گیاهان مختلفی نیز در دیوار سبز استفاده کرد. استفاده از گیاهان مختلف و متنوع بستگی زیادی به علائق و دیدگاه شما و همچنین فضایی که در آن قرار است دیوار سبز کار گذاشته شود دارد.

گیاهان دیوار سبز بسته به نوع دیوار نیز می توانند متفاوت باشند که در ادامه به معرفی انواع گیاهان دیوار سبز می پردازیم:

گیاهان برگی که شامل سرخس شمشیری، سرخس لانه پرنده ای، سرخس پای خرگوشی، پوتوس طلایی، سرخس شاخ گوزنی، عروس چمن (هلکسین)، پاپیتال.

برخی دیگر از گیاهان از گروه ساکولنت می باشند که شامل : اسکینانتوس، دراسینا، استفانوتیس یا یاسمن هستند. هر کدام از گیاهان ذکر شده در نوع خود زیبایی و جلوه خاصی دارند که می تواند مورد توجه گروه های مختلف افراد و سلیقه ها قرار گیرد.

آبیاری قطره ای باغ ویلا
بیشتر

نحوه اجرای دیوار سبز

دقت کنید که تنها انتخاب نوع دیوار سبز در تهران و همینطور نوع گیاهان نمی تواند ضامن ساخت و اجرای دیوار سبز در تهران باشد. در انتخاب دیوار سبز لازم است. در ادامه برخی از مراحل نحوه اجرای دیوار سبز در تهران را شرح داده ایم تا در هنگام اجرای آن با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

1 – انتخاب مجری مناسب :

به جرات می توان انتخاب مجری مناسب را یکی از اصلی ترین مراحل اجرای دیوار سبز دانست. مجری مناسب می تواند بهترین راه ها و پیشنهادات با صرف کمترین هزینه و وقت در اختیار شما قرار دهد. تجربه کافی در این زمینه نیز امری لازم است.

یک مجری خوب راه اندازی دیوار سبز در انتخاب مکان مناسب دیوار سبز، گیاهان مناسب و انتخاب بهترین سیستم به شما کمک کند. از این جهت سعی کنید که در انتخاب مجری مناسب حداکثر دقت لازم را به کار بندید.

2- انتخاب بهترین مکان دیوار سبز :

مکان دیوار سبز نیز امری مهم قابل و توجه است در این زمینه می توانید با مجری طرح به نتیجه برسید.

3-انتخاب نوع دیوار سبز در تهران :

این مورد نیز از مواردی است که می تواند با توجه به نیاز شما و همچنین امکانات مالی انجام گیرد.

4-انتخاب گیاهان:

سعی کنید از گیاهانی استفاده کنید که علاوه بر آنکه با سلایق شما سازگار است با محیط نیز سازگاری بالایی داشته باشد.

5- نورپردازی :

6- نگهداری و مراقبت :

پس از تمام مراحل ذکر شده سخت ترین مرحله نگهداری و مراقبت از دیوار سبز است که مهم ترین مرحله است که باید با صبر و حوصله و دقت بالایی انجام پذیرد.

Rate this post