روش آبیاری قطره ای باغ ویلا

از آنجایی که باغ ویلاها به سبب گل ها و گیاهان متنوع پوشیده شده است و باید به سلامتی و حفظ دوام این گل ها و گیاهان اهمیت داد مهم است که به تامین میزان آب مورد نیاز گیاهان پرداخته شود.نه بیش از حد که گیاهان از شدت آب زیاد از بین روند نه در حدی که میزان آب مورد نیازشان هم تامین نگردد!

همه چیز باید برنامه ریزی شده و دقیق پیش برود.یکی از روش ها برای آّبرسانی فضای سبز باغ ویلا به کارگیری سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا می باشد که به سبب مزایایی که دارد بسیار پرکاربرد محسوب می گردد.این روش آبیاری بر خلاف روش های سنتی آبیاری که با شیلنگ به گیاهان آبرسانی می شد و نیاز بود ساعت ها ایستاده به آبیاری گیاهان پرداخت،به طر=ور کاملا مشخصی فرض مثال یک ساعت تمامی گیاهان مجود در فضای سبز باغ ویلا را از آب مورد نیاز خود سیراب می کنند.

🔔 سیستم آبیاری اگر متناسب با فضای باغ ویلا نباشد و در تناسب با همان متراژ و تعداد گل ها و گیاها و حتی درختان به کار گرفته نشود ممکن است به سبب عدم اطلاعات کافی از سیستمی استفاده گردد که نه تنها متناسب برای فضای باغ ویلای مورد نظر نیست بلکه هزینه های بیش از حدی هم به ارمغان می آورد.به همین سبب نیاز است که با سیستم آّبیاری قطره ای باغ ویلا آشنا شد.

آبیاری قطره ای باغ ویلا

عملکرد و اجرای سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

همانطور که از نامش مشخص است نحوه و میزان آبیاری در این سیستم به صورت آبیاری قطره ای می باشد که میزان فشار آب رسانی را به همین سبب کمتر می کند تا به تمام نقاط مورد نیاز به اندازه و کافی آب رسیده و گیاهان بدون نظمی مشخص سرشار از تامین آب یا بی ثمر از این نعمت نشوند.البته گاهی آبیاری قطره ای هم با کنترل دستی میزان فشار آب بیشتری را تامین می کند که برای همه گیاهان این مساله صدق نمی کند.

آبیاری قطره ای به سبب قطره چکان به تمام و سرتاسر فضای سبز باغ ویلا رسیده و تمامی گیاهان را سیراب می گرداند و به سبب این سیستم تمامی گیاهان سرشار از طراوت و سرزندگی می شوند.زمانی که سیستم آبیاری قطره ای در فضای سبز باغ ویلا به اجرا درآید می توان شاهد طراوت و سرزندگی گل ها،گیاهان و درختان بود،از آن جهت که به تنهایی با میزان مشخصی آب مورد نیاز گیاهان را تامین نموده و آبیاری قطره ای به سراسر فضای سبز باغ ویلا سرازیر می گردد.

آبیاری قطره ای باغ ویلا

مزایای کاربردی سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

  • به سبب این روش در فضای سبز باغ ویلا،گیاهان به خوبی رشد کرده و این میزان رشد در آن ها افزایش می یابد.
  • به سبب آب شور در سیستم آبیاری قطره ای گل ها و گیاهان کمتر از دیگر گیاهان که با سیستمی دیگر آبیاری می شوند آسیب می بینند.
  • به سبب قطره ای بودن آبیاری این سیستم،آب به میزان کمتری پخش شده و سبب مصرف بهینه آن می گردد.
  • مصرف آب بسته به میزان آب مورد نیاز از آن جهت که تنها برای فضاهایی آبرسانی می کند که در سیستم آبیاری قطره ای در آن محل قرار گرفته باشد.
  • این سیستم از روییدن علف های هرز جلوگیری به عمل می آورد.
  • با به کارگیری سیستم آّبیاری قطره ای باغ ویلا در میزان مصرف انرژی صرفه حویی می شود.
  • در این سیستم نیاز کمتری به نیروی انسانی ایجاد می گردد.
  • می توان کود و سم مورد نظر را به همراه آب بر روی گیاهان پیاده ساخت.
  • گل ها و گیاهان با این سیستم می توانند میزان مواد مغذی مورد نیاز را به مصرف رسانند.
  • این سیستم آبیاری ریشه گیاهان را مرطوب می سازد.
  • توزیع آب به سراسر فضای سبز باغ ویلا را می توان کنترل نمود.
  • می توان در هر نوع زمینی حتی شیب دار این روش را پیاده ساخت که البته باید با تایید متخصصین امر صورت پذیرد.
  • سیستمی یکنواخت را به اجرا می آورد.

آبیاری قطره ای باغ ویلا

معایب سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

  • هزینه اولیه نصب و اجرای سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا بیش از هزینه سایر روش های سیستم آبیاری مثلا سنتی می باشد.
  • جمع شدن نمک بر روی سطح خاک
  • امکان گرفتگی قطره چکان ها
  • به سبب قطره ای بودن این سیستم گیاهان کمتر به آب مصرفی مورد نیاز خود دسترسی دارند.
  • با گیاهانی که برای رشد خود نیازمند روش آبیاری بارانی و کودهای شیمیایی هستند در تناسب نیست.

🔴 جمع شدن نمک بر روی خاک با سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

به سبب بارش کم باران در سطح کشور زمانی که نمک بر روی سطح خاک جمع گردد و به سبب آب باران شسته نشود؛نمک به مرور به دل خاک نفوذ کرده و به ریشه گیاهان دسترسی می یابد که این موضوع سبب عدم رشد گیاه و ایجاد مشکل در آن می گردد.

لذا برای رفع این مشکل می توان به هنگام بارش باران تجهیزات و سیستم آبیاری قطره ای را روشن گذاشت تا با یکی شدن با آب باران زمین و سطح خاک را تمیز کزده و سبب شوند نمک از گیاه دور گردد تا به ریشه نرسد.

همچنین می توان قبل از تمام شدن هر فصل زراعت نیز یک آبیاری سطحی در فضای سبز باغ ویلا و گیاهان ایفا شود و با این راه نمک های دور گیاه از سطح خاک دور شوند.

🔴 بهره مندی کمتر گیاهان باغ ویلا به آب مصرفی مورد نیاز

از آنجایی که در این روش آبیاری به صورت قطره ای می باشد ممکن است برای درختانی که کهنسال و پربار هستند بهره مندی از این روش نامناسب باشد به این دلیل که درختان کهنسال باید از میزان آب فراوانی بهره مند شوند.بنابراین بهتر است از این سیستم برای گیاهانی جوان و تازه نفس استفاده گردد مخصوصا درختان میوه.پس اگر در فضای سز باغ ویلا درختی میوه کاشته شده است بهترین راه آبیاری آن سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا می باشد.

🔴 امکان گرفتگی قطره چکان ها در سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

زمانی که قطره چکان در سیستم آبیاری قطره ای به مشکل بخورد و دچار گرفتگی شود دو مشکل ممکن است رخ دهد.

  • کاهش میزان آبرسانی با سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا
  • افزایش میزان آبرسانی با سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

 به سبب اختلال در قطره چکان و گرفتگی آن نیز ممکن است با کاهش یا افزایش میزان آبرسانی به گیاهان باغ ویلا گیاهان به خوبی رشد نکرده و حتی از بین روند.به همین دلیل بهتر از فیلتراسیون برای جلوگیری از گرفتگی این قطره چکان ها استفاده گردد البته اگر کیفیت قطره چکان خوب و مطلوب نباشد باز هم دچار مشکل می گردد پس بهتر است از قطره چکان هایی با کیفیت بالا استفاده نمود.

آبیاری قطره ای باغ ویلا

نیازمندی های نصب سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

پیش تر گفتیم از مزایای این روش کاهش بهره گیری از نیروی انسانی در پیش بردن کارها می باشد ولیکن این به معنای عدم نیاز به نیروی انسانی یا عدم مراقبت های کافی و لازم نیست.بلکه این روش و سیستم آبیاری هم به مانند هر سیستم دیگری نیازمند مراقبت و نگهداری خاص خود می باشد.

فضای سبز روف گاردن
بیشتر

این سیستم به سبب داشتن قطره چکان برای آبیاری گیاهان ممکن است در طی زمان دچار گرفتگی شود و به وظیفه خود به خوبی عمل نکند.به همین سبب نیاز است که مداوم به قطره چکان ها سر زده و مراقب گرفتگی آن ها نبود.همچنین علاوه بر نگهداری و مراقبت از سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا نیاز است که سیستم تصفیه و نیز سلامت و کارکرد لوله های اّب را هم سنجید.

آبیاری قطره ای باغ ویلا

تجهیزات مورد نیاز سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

  • قطره چکان
  • لوله های پلی اتیلن(پی وی سی) برای هدایت نمودن آب
  • پمپ فشار آب
  • سیستم کنترل مرکزی آبیاری قطره ای
  • تانک کود
  • فیلتر شن
  • فیلتر توری

🔔باید توجه داشت که مهم ترین و اساسی ترین نکته در کارکرد سیستم آبیاری قطره ای تهیه تجهیزاتی مطمئن و اصیل می باشد.

کیفیت این تجهیزات تاثیر بسزایی در نحوه عملکرد و اجرایی شدن سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا دارد

پس بهتر است تجهیزاتی باکیفیت تهیه گردد تا خیال آدمی کمی راحت تر باشد.اما باز هم اشاره می کنیم که دقت لازم به کارکرد سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا بسیار مهم است.

آبیاری قطره ای باغ ویلا

بهره مندی از لوله های پلی اتیلن در سییستم آبیاری قطره ای باغ ویلا

از آنجایی که حیوانات جونده ممکن است در فضای سبز باغ ویلا لوله های آبیاری را بجوند بهتر است تا حد امکان از لوله های پلی اتیلن یا پی وی سی استفاده گردد لذا به هنگام جویده شدن لوله ها توسط این جوندگان آلودگی هایی نیز وارد سیستم آبیاری قطره ای می شوند و آبیاری را با مشکل مواجه می سازند.و چون آبیاری قطره ای مستقیما با گیاهان سر و کار دارد و آب مورد نیاز آن ها را تامین می کند آلودگی ها را به گیاهان انتقال داده و گیاهان به سبب این مشکل از بین روند.

طراحی لنداسکیپ
بیشتر

آبیاری قطره ای باغ ویلا

نصب سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا کاملا اصولی و مطمئن

کیفیت تجهیزات مورد نیاز این سیستم و کارکرد درست و دقیق سیستم آبیاری قطره ای بسیار در حفظ سلامت گیاهان و شادابی شان تاثیرگذار است.

دکور سبز به سبب بهره مندی از تیمی مجرب و حرفه ای در نصب و اجرای سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا نیز با کیفیت تضمین می تواند سیستمی بسیار مطمئن را در باغ ویلا به اجرا درآورد.

دکور سبز پیش از شروع هر پروژه ای به عقد قرادادی رسمی پرداخته و با تضمین کیفیت در تلاش بوده مناسب ترین قیمت را برای تمامی کارها در نظر گیرد.

📞 افراد می توانند برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص قیمت و اجرای نصب سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا با دکور سبز تماس حاصل کنند.

آبیاری قطره ای باغ ویلا چقدر هزینه دارد؟

قیمت نصب و اجرای آبیاری قطره ای باغ ویلا بسته به متراژ باغ ویلا و نیز میزان گیاهان موجود و ..می باشد.بنابراین پیشنهاد می دهیم برای کسب اطلاع از قیمت دقیق نصب و اجرای این سیستم با دکور سبز تماس حاصل کنید.

آیا آبیاری قطره ای را تنها می توان در باغ ویلا استفاده نمود؟

خیر ابن سیستم در هر نوع زمینی قابل اسفاده می باشد و محدودیتی در این زمینه ندارد.

معایب سیستم آبیاری قطره ای چیست؟

به این سوال که رایج ترین سوال درباره سیستم آبیاری قطره ای باغ ویلا می باشد در محتوا به همراه ارائه راهکار پیشنهادی برای رفع برخی از این عیوب اشاره شده است.

Rate this post