دیوار سبز لابی

لابی یکی از بخش های مهم ساختمان های بزرگ است و معمولا در طبقه همکف قرار دارد و همه ی افراد برای داخل شدن به ساختمان بایستی از لابی عبور کنند. بدین دلیل که لابی اولین محل حضور افراد برای ورود به ساختمان است و در مقابل دید همگان قرار دارد زیبایی آن امری مهم است که دیوار سبز لابی یکی از راهکارها برای زیباتر کردن آن است.

لابی معمولا دارای دو بخش نگهبانی و نشیمن است. بخش نگهبانی جایگاهی است که افراد برای معرفی خود و یا پرسش ها بدان مراجعه می کنند. از این جهت می توان بخش نگهبانی یا رسپشن را یکی از مکان های مناسب برای اجرای دیوار سبز لابی دانست.

اما مهم تر از بخش نگهبانی بخش نشیمن است که افراد برای یافتن اجازه حضور مدتی را در آنجا به سر می برند. برای بخش نشیمن ایده های متفاوتی وجود دارد که موجب چشم نواز تر شدن آن گردد که دیوار سبز یکی از آن هاست.

دیوار سبز به دلیل آنکه به صورت عمودی قرار می گیرد معمولا فضای زیادی را نمی گیرد و مزایای بی شماری دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

مزایای دیوار سبز لابی:

زیبایی بصری :

در نگاه اول مهم ترین مزیت دیوار سبز زیبایی بصری آن است. از این رو فرقی نمی کند از دیوار سبز مصنوعی استفاده کنید یا دیوار سبز طبیعی چرا که زیبایی که مدنظر شماست را عرضه می دارد. یکی از عمده دلایل زیباتر کردن محیط استفاده از گیاهان مناسب در دیوار سبز است.

دیوار سبز هیدروپونیک
بیشتر

تصفیه هوا:

تصفیه هوا را می توان یکی از عللی دانست که بسیاری از افراد برای آن به دیوار سبز روی می آورند. دیوار سبز می تواند هوایی تمیز و دل انگیز برای محیط لابی ایجاد کند تا به این ترتیب از حضور در نشیمن لابی لذت ببرند.

کاهش دما :

کاهش دما باعث مطبوع شدن هوای داخلی لابی می شود و از طرفی منجر به کاهش استفاده از انرژی می شود و نیاز به وسیله سرمایشی را کاهش می دهد. دیوار سبز لابی در تابستان می تواند فضای مطبوعی را حتی برای ساکنین ساختمان ایجاد کند.

عایق انرژی :

دیوار سبز به خوبی می تواند به عنوان یکی عایق حرارتی برای ساختمان عمل کند. به این ترتیب که از انتقال هوای گرم در تابستان و سرد در زمستان به داخل ساختمان جلوگیری می کند.

استحکام سازه ساختمان :

دیوار سبز لابی موجب استحکام ساختمان می شود  و از بین رفتن آن در مدت زمان کوتاه جلوگیری می کند.

به طور کلی می توان گفت  ایجاد دیوار سبز لابی به خوبی می تواند مزیت هایی که شما از یک المان معماری انتظار دارید را برآورده سازد.

 

نکات مهم در دیوار سبز لابی:

گیاهان دیوار سبز :

گیاهان دیوار سبز انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها بسته به اقلیم و شرایط محیطی می توانند مناسب باشند. به طور معمول بهتر است برای انتخاب گیاهان مناسب از مشاوره متخصصان استفاده کنید، چرا که تنها زیبایی گیاهان نمی تواند عامل اصلی برای انتخاب آنان باشد. میزان نور دریافتی، دمای محیطی و شرایط اقلیمی از جمله مواردی است که در انتخاب گیاه مناسب شما را یاری می دهد.

هزینه اجرای روف گاردن
بیشتر

انواع دیوار سبز :

دیوار سبز لابی انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها می توان به مدولار، کابلی و … اشاره کرد. هر کدام از موارد ذکر شده بسته به اینکه دیوار سبز شما قرار است در کجای ساختمان قرار گیرد متفاوت عمل می کنند. از این رو بهتر است با مراجعه به مقاله انواع دیوار سبز و مشورت با متخصصان دکور سبز مناسب ترین دیوار سبز را انتخاب کنید.

سیستم آبیاری :

با پیشرفت تکنولوژی انواع روش هایی که شرایط را برای انسان ساده تر کند ایجاد می شود. یکی از این روش ها آبیاری هوشمند است که نیاز به انسان را برای آبیاری گیاهان کاهش می دهد. البته دقت کنید که کوددهی به گیاهان دیوار سبز باید انجام شود.

امکان اجرای دیوار سبز به صورت آبیاری دستی نیز وجود دارد که البته علاقه مندان خاص خود را دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)