دیزاین داخلی چیست ؟

دیزاین داخلی منزل فرآیند پیش بینی و برنامه ریزی برای طراحی و ساخت اشیاء ، سیستم های تعاملی ، ساختمان ها ، وسایل نقلیه و غیره است . دایزاین ، امری کاربر محور است ، یعنی کاربران در قلب رویکرد تفکر طراحی قرار دارند . دیزاین برای رفع نیاز مشتری یا کارفرما اتفاق می افتد .

اگر شما به دنبال دیزانیر منزل در تهران هستید ، این نکته را فراموش نکنید که دیزاین ، به معنای ساخت چیزهای صرفا زیبا نیست . بسیاری از افراد توقعی که از دیزاینر منزل در تهران دارند ، این است که هرچه را که می خواهند به زیباترین شکل ممکن به آن ها تحویل دهند . آنها هزینه دیزاین داخلی منزل را پرداخت می کنند و احساس می کنند دیزاینر باید تمام رویاهایشان را واقعی کند . اما دیزاین داخلی فقط به زیبایی شناسی متمرکز نمی شود ، مهمترین مسئله این است که تعامل کاربر با محیط طبیعی تر و کامل تر شود .

نیاز به دیوار سبز و یا خدمات دکور سبز دارید؟ برای استعلام قیمت و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

فرایند دیزاین داخلی منزل

هنگام دستیابی به روشی جامع و سیستمی ،  مشکلات حل می شوند . هدف از دایزاین و کار یک دیزاینر ، هدایت شما و سازماندهی کار شما برای تبدیل ایده ها به راه حل های مشخص است . طراحان تحقیق می کنند و اطلاعاتی را درباره مشکل یا خواسته های شما ، جمع می کنند . آنها یک فرضیه کلی تهیه می کنند و مشخص کردن ویژگی های اصلی باید بخشی از پاسخ باشد . سپس با در نظر گرفتن این جنبه های کلیدی ، وقت آن است که راه حل های مختلف را در نظر بگیرند . یک دیزاینر منزل در تهران ، تمام مشکلات احتمالی مانند آلودگی و سر و صدای تهران ، متراژ کم خانه ها و … را در نظر می گیرد و با توجه به خواسته های شما و همچنین هزینه دیزاین داخلی منزل ، به شما راهکارهای اجرایی می دهد .

هزینه دیزاین داخلی منزل را به چه مواردی بیشتر اختصاص دهید :

  • پنجره ها

پنجره ها در طراحی منزل نقش بزرگی دارند و به همین ترتیب باید از تمام ظرفیت آنها استفاده کرد . پنجره ها منبعی از نور طبیعی هستند و به تأمین جریان بین فضای داخل و خارج نیز کمک می کنند . وقتی یک دیزاینر منزل در تهران استخدام می کنید و هزینه دیزاین داخلی منزل را به او پرداخت می کنید ، از وی بخواهید که به ابعاد و طراحی پنجره  ها دقت کند ، در تهران محدودیت نورگیری وجود دارد ، تا جای ممکن بتواند از همه پتانسیل های نورگیرهای منزل شما استفاده کند .

  • پرده

یکی از مهمترین هزینه دیزاین داخلی منزل باشد صرف پرده ها شود . شما احساس می کنید حضور آن ها چندان نیز مهم نیستند ، اما پرده ها یکی از عناصر عمودی هستند که به تنهایی دیده می شوند و از همه مبلمان در سطح بالاتری قرار می گیرند ، ضمن اینکه پرده ها باید در عین مسدود نکردن نور ، دید و حریم خصوصی شما را در منزل حفظ کنند . پس از دیزاینر منزل در تهران بخواهید که با توجه به طبقه ای که خانه شما در آن قرار دارد و دید ساختمان های اطراف به شما ، جنس و رنگ پرده تان را انتخاب کند .

  • روشنایی

نورپردازی نیز موردی است که  در دیزاین داخلی منزل بسیار اهمیت دارد . نورپردازی یک ضرورت است اما همچنین منبعی است که می تواند در فضاهای مختلف خانه ، کیفیت فضایی متفاوت ایجاد کند . شما باید بخشی از هزینه دیزاین داخلی منزل خود را صرف نورهای اصلی ، و قسمتی را صرف هالوژن ها ، چراغ های رومیزی و … کنید .

استفاده از روشنایی روشن و زیاد می تواند یک اتاق را برای انجام فعالیت هایی مانند آشپزی ، نوشتن یا نقاشی کردن مناسب کند . در حالی که هالوژن ها یا نورهای متمرکز تر ، می توانند فضایی آرامتر و دنج تر ایجاد  کنند .

  • در ها

درها قهرمانان طراحی داخلی هستند . آنها در هر اتاق هستند و وقتی یکپارچه در محیط اطراف خود قرار می گیرند ، بهترین کار را می کنند . برای درها ، به خصوص درهای بیرونی در هزینه دیزاین داخلی منزل ، بودجه کافی را در نظر بگیرید .

  • تخت خواب

یک طراح ، به خصوص یک دیزاینر منزل در تهران ، به شما خواهند گفت که وقتی صحبت از اتاق خواب می شود ، مواردی که می تواند بیشترین تفاوت را ایجاد کند ، تخت است . درست است . در یک اتاق خواب ، تخت و ملافه های روی تخت ، بیشترین و تاثیرگذار ترین جلوه را دارند که شما باید برای هزینه دیزاین داخلی منزل خود ، برای این مبلمان نیز بودجه مناسبی در نظر بگیرید . به خصوص که این نوع مبلمان ، وسایلی هستند که احتمالا شما تا سال ها از آن ، استفاده خواهید کرد .

  • انسجام

به عنوان کارفرما ، از دیزاینر منزل در تهران ، انسجام در طراحی بخواهید . این که همه چیز در یک فضای معین با هم خوب کار کنند . این بدان معناست که اگر شما یک سبک یا دوره خاصی را برای دیزاین داخلی منزل خود انتخاب کرده اید ، باید تا حد ممکن در کل خانه ، این ایده ادامه پیدا کند . این امر به ویژه برای خانه های کوچک و متوسط ​​بسیار مهم است .

انواع گیاهان آپارتمانی
بیشتر

راه های محاسبه هزینه دیزاین داخلی منزل

در بازار امروز ، مشتریان ، بیش از گذشته ، می خواهند هزینه دیزاین داخلی منزل خود را کنترل کنند . آنها همچنین دسترسی به صورت آنلاین و آفلاین به کالاها و موادی که قبلاً دامنه انحصاری طراح بود ، دارند .

  • هزینه ثابت

شاید محبوب ترین بخش هزینه دیزاین داخلی منزل ، هزینه ثابت ، باشد . همچنین می تواند پیچیده ترین روش برای محاسبه باشد .  یک دیزاینر منزل در تهران ، می تواند یک هزینه ثابت برای کل پروژه به شما پیشنهاد دهد و در قرارداد یک بند توافقنامه تنظیم کند که در صورت تغییرات در هزینه ها و حجم کار دیزاین داخلی منزل شما ، دستمزد اضافه تری دریافت کند .

تعیین هزینه ثابت می تواند بر اساس ساعت های کاری که برای طراحی و اجرای طرح برآورد شده است ، محاسبه شود . و در صورت تغییر شرایط حین کار ، 15٪ یا بیشتر به آن اضافه شود .

  • هزینه بر حسب متراژ

محاسبه این روش برای هزینه دیزاین داخلی منزل ، بسیار ساده است . دیزاینر منزل در تهران با توجه به متراژ خانه شما ، حتی منطقه ای که منزل شما در آن واقع شده است ، نرخی را پیشنهاد می دهد که اغلب بر حسب نرخ تعیین شده توسط ارگان های دولتی برای طراحی است .

دیزاین کافه

دیزاین خوب در یک کافه چه مشخصه هایی دارد ؟ محیط داخلی یک کافه باید چه حال و هوایی داشته باشد ؟  این را بندانید که کافی شاپ فقط مربوط به یک ” فنجان قهوه ” نیست . بلکه نمادی از یک تجربه کامل است . افراد برای دلایل و کسب تجربه های متفاوت به کافه می روند . برخی برای یک قرار دوستانه می آیند ، برخی برای مطالعه و انجام کارهای خود تمایل دارند ساعاتی را کافه بگذرانند . عده ای برای خوردن غذا به کافه می آیند و تمام این ها تجربه های متفاوتی از فضای کافه است که یک کافه با توجه به هدف هایی که برای کار خود ، مشخص می کند ، برای طراحی آن تصمیم می گیرد و هزینه دیزاین کافه نیز با توجه به راهبرد کافه مشخص می شود .

بیشتر بخوانید : دیوار سبز در کافی شاپ

طراحی داخلی کافه ، حقایق ، مفاهیم و طراحی

مهمترین چیز هنگام طراحی فضای داخلی یک کافه چیست؟

همه چیز مربوط به تجربه مشتری است . زیرا تجربه مشتری باعث می شود که او داخل کافه شود و دوباره به آن کافه برگردد .

با بالا رفتن قیمت اجاره املاک و به دنبال آن ، افزایش قیمت سرویس دهی در کافه ها ، مشتری سعی می کند نقاطی را پیدا کند که مناسب بودجه خود باشد . پس در هزینه دیزاین کافه و به روز رسانی دیزاین در مرور  زمان ، توجه داشته باشید که باعث افزایش چشمگیر قیمت های منوی شما نشود . .

موضوع مهم دیگر این است که دیزاین داخلی کافه باید متناسب با رنج و طبقه کافه باشد . بسیاری از مشتری ها ، با دیدن ظاهر کافه شما ، حدس می زنند که قیمت ها در چه رنجی است و تصمیم می گیرند که وارد شوند یا خیر . پس تنها هزینه دیزاین کافه مهم نیست ، بلکه تطابق دیزاین با رنج کافه ی شما نیز ، اهمیت دارد .

نورپردازی ، موسیقی و عطر کافه شما می تواند مشتری شما را به همان روشی که می خواهید جذب کند.

  • کافه باید ویترین دم کردن قهوه داشته باشد .

کافی شاپ شما باید فرایند دم کردن قهوه را به نمایش بگذارد . در هزینه دیزاین کافه خود ، برای قسمت بار ، دستگاه های مربوط به آن و … بودجه ی مناسبی در نظر بگیرید . زیرا بار کافه شما ، ویترین کیفیت کار شماست . عطر و طعم قهوه باید فضای را پر کند و تمام توجه مشتری باید به تجربه ای که طراحی داخلی کافه هدف آن بوده است ، جلب شود .

آبیاری قطره ای باغ ویلا
بیشتر

این یک قانون ساده در تبلیغات برای کافه شما است . مردم به ظاهر طراحی داخلی کافه و نوشیدنی های آن توجه می کنند و تصمیم می گیرند مشتری آن باشند و تبلیغات آن را به دوستان خود کنند . پس از هزینه دیزاین کافه نترسید . یک دیزاین درست ، می تواند یکی از ضمانت های موفقیت شما در کافه داری شود .

  • کافه شما باید یک مفهوم و ایده روشن داشته باشد .

یک کافه تنها قهوه نیست . یک تجربه است . افراد با کافه احساس دوستی و خانه بودن پیدا می کنند . کافه شما باید یک داستان یا یک ایده را دنبال کند . هزینه دیزاین کافه را صرف نشان دادن سبک های متفاوت معماری نکنید . یک ایده را انتخاب کنید و در تمام کافه آن را نشان دهید.

مواد و مصالح  ، طرح های رنگی ، نورپردازی و میزهای مختلف برای گروه های مختلف مشتریان ، همگی مفهوم طراحی داخلی کافه شما را ایجاد می کنند . در هزینه دیزاین کافه ، دقت کنید که برای تعداد مختلف مشتریان و کاربری مورد نیاز آن ها ، مبلمان متناسب تهیه کنید .

  • به کارمندان کافه توجه کنید .

شما باید با دو مجموعه از افراد در هنگام دیزاین کافه صحبت کنید . مشتریان و کارمندان . همچنین باید بین عملکرد و زیبایی شناسی به هر دو اهمیت داده شود . در هنگام تصمیم گیری برای هزینه دیزاین کافه ، تمام آن را به جذب مشتری اختصاص ندهید . اگر کارمندان در محیط کافه ، راحت نباشند ، محیط مناسبی برای جذب مشتری های شما نیست .

  • نور پردازی در کافه بسیار اهمیت دارد .

نورپردازی عاملی تعیین کننده است که می تواند همه هزینه دیزاین کافه شما را که برای ایجاد یک طراحی عالی انجام می شود ، سودمند و یا بی فایده کند . یک کافه نباید بسیار کم نور یا پر نور باشد . در طراحی کافه ، باید از نور طبیعی محیط که در روز وجود دارد ، نورهای خطی و هالوژن ها و … استفاده کرد تا کیفیت فضایی های متفاوتی را به وجود آورد .

  • کیفیت مواد و مصالح اهمیت دارد .

کمتر بخرید اما بهترین را بخرید . این جمله را در هنگام هزینه دیزاین کافه فراموش نکنید . برای داشتن یک طراحی خوب برای کافه تان ، پر کردن و تعدد مبلمان ، نیاز نیست . بهتر است محصولاتی با کیفیت و ساده انتخاب کنید تا ماندگاری و جلای بیشتری داشته باشند . جدا از کیفیتی که مطابق با مفهوم و سبک طراحی مورد نظر شما در انتخاب مبلمان وجود داشته است ، چیدمان مبلمان نیز بسیار اهمیت دارد . .

  • اهمیت به حواس پنجگانه

هزینه دیزاین کافه را تنها به بخش دیداری اختصاص ندهید . یک تجربه زمانی فراموش ناشدنی خواهد بود که تمام حواس مشتری را درگیر کند . در محیط کافه شما ، خوب بشنود ، بوی خوب استشمام کند ، طعم های خوبی را احساس کند و مصالح با کیفیتی را لمس کند . پس هزینه دیزاین کافه را میان تمام حواس تقسیم کنید .  کافه مناسب باید همه حس مشتری را در درگیر کند و تجربیاتی جامع از خود قهوه و نحوه تهیه آن ایجاد کند  . ایده های طراحی داخلی و هزینه دیزاین کافه باید بین زیبایی شناسی و عملکرد ، تعادل برقرار کند . .

در هزینه دیزاین کافه ، بسیاری از دیزاینرها به صورت درصدی کار می کنند . در این نوع تجارت ، طراحان علاقه دارند که طبق قراردادی طولانی مدت ، در زمینه طراحی داخلی و خدمات پس از آن ، با شما مشارکت داشته و بخشی از سود کافه را دریافت کنند .

هزینه دیزاین مغازه

راه اندازی یک مغازه و اطمینان از موفقیت آن یک موضوع مهم است .

  • دکور داخلی و زیبایی شناسی

هنگامی که یک مغازه را اجاره می کنید ، باید با توجه به محصولاتی که شما در آن عرضه می کنید ، دوباره طراحی شود . هزینه دیزاین مغازه با توجه به میزان نیاز  مکان برای ترمیم و تعمیرات و همچنین دکور مد نظر شما مشخص می شود . بخش از هزینه دیزاین مغازه برای تغمیرات اساسی است . شما احتمالاً باید دیوارها را نقاشی کنید ، قفسه نصب کنید ، کانتر اضافه کنید ، کفپوش ها را عوض کنید و تغییرات دیگری ایجاد کنید .

  • ویترین فروشگاه

تنها هشت ثانیه زمان نیاز می برد تا کسی تصمیم بگیرد وارد یک فروشگاه شود یا خیر . پس روشن است که مهمترین هزینه دیزاین مغازه باید برای کدام بخش از مغازه باشد . ویترین یا نما فروشگاه باید بی نظیر تر باشد و عابران را کنجکاو کند تا بخواهند داخل مغازه را ببینند . ویترین نباید خیلی شلوغ و گمراه کننده باشد . بهتر است ویترینی ساده و شیک با بهترین محصولات مغازه تان که می خواهید مشتری را جذب کند ، طراحی کنید .

  • ورودی فروشگاه

بعد از دیدن ویترین ، ورودی مغازه ، محلی است که مشتری برای یک ثانیه تصمیم می گیرد که وارد شود یا بازگردد . هزینه دیزاین مغازه خود را به ترتیب برای ویترین و ورودی فروشگاه اختصاص دهید . ورودی باید دعوت کننده ، متفاوت از بیرون و جذاب باشد . صدای موسیقی که تا ورودی مغازه شنیده می شود و بویی که به مشام مشتری می رسد می تواند به ورود او کمک کند .

محوطه سازی ویلا
بیشتر

نور پردازی ویترین ، ورودی و مغازه بسیار اهمیت دارد .  الگوهای خلاقانه در کفسازی مغازه ، مصالح ، طرح های دیزاین و مواردی استفاده کنید که با محیط بیرون تضاد دارند . این تغییر ، مشتریان را به محیط مغازه جذب می کند و تجربه ای جدید در اختیار آن ها می گذارد

  • قانون سمت راست

هنگام هزینه دیزان مغازه ، بیشترین هزینه ها را برای سمت راست مسیرهای حرکتی مشتری انجام دهید . زیرا مطالعات ثابت کرده اند که مشتری هنگام ورود به یک فروشگاه یا مغازه ، بیشترین توجه و تمرکز را به سمت راست داشته و در همان سمت نیز حرکت می کند .

  • آینه ها

در هزینه دیزاین مغازه ، بخشی از بودجه را به تهیه و نصب آینه ها بزرگ در سراسر مغازه خوپ ، اختصاص دهید . آینه ها روشی عالی برای علاقه مندی مشتری به محصولات است . آینه ها باعث می شوند که مشتری بخواهد محصولی را بیرون بکشد و امتحان کند .

  • انعطاف پذیری

یکی از بزرگترین چالش های طراحی مغازه ، انعطاف پذیری در طراحی داخلی آن  است. با تغییر فصل ، ممکن است محصولات شما عوض شوند ، حال و هوای افراد متفاوت می شود . شما باید در هزینه دیزاین مغازه خود ، دقت کنید که باید بخشی از بودجه را برای تغییر دکوراسیون در فصل های مختلف یا عوض کردن دکور با عوض شدن اساسی محصولاتتان اختصاص دهید . برای رقابت با رقیبان خود ، نمی توانید از این مرحله صرف نظر کنید .

  • استفاده از نمایشگرهای الکترونیکی و قابل به روز رسانی

شاید هزینه این بخش برای شما خوشایند نباشد ، اما در هزینه دیزان مغازه ، باید بدانید که نباید از تاثیرات و جذابیت تکنولوژی برای مشتریان صرف نظر کرد . شما می توانید علاوه بر جذابیت بصری ، اطلاعات جدید و به روز شده خود را توسط نمایشگرها به نمایش بگذارید .

  • قفسه ها

با هزینه دیزاین مغازه خود ، حتما قفسه های با کیفیت و استاندارد تهیه کنید . ابعاد و ارتفاع قفسه ها باید متناسب باشد و دسترسی افراد به آن ها را میسر کند .

  • مسیر خرید

جنبه نهایی دیزاین داخلی مغازه ها ، ” مسیر خرید ” است . هنگامی که مشتریان در هر قسمت از فروشگاه حرکت می کنند ، باید محصولات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند و برای خرید آن تصمیم بگیرند . در دیزاین مغازه ، باید مسیر خرید را تا حد امکان روشن و ساده طراحی کرد . با کفسازی های متفاوت می توان به مشتری برای حرکت کردن جهت داد ، به صورتی که بتواند به راحتی در تمام مغازه بگردد و همه محصولات را مشاهده کند .

  • صندوق

موقعیت صندوق پول باید با دقت انتخاب شود . بهتر است صندوق در انتهای مسیر حرکتی مشتری باشد . مسیری که او به طور طبیعی برای حرکت انتخاب می کند .

  • قسمت پرو

اگر شما یک مغازه ی لباس فروشی ، کفش فروشی یا جواهرات و … دارید ، باید بدانید قسمتی که مشتری به طور قطعی تصمیم می گیرد که محصول را بخرد یا خیر ، بخش پروو کردن است . پس از ویترین و ورودی ، یکی از مهمترین هزینه دیزاین مغازه شما ، برای این بخش است . باید نورپردازی و رنگ بندی به نحوی انتخاب شود که بیشترین نما و جلا برای مشتری باشد تا محصول را به خوبی بتواند روی خود ببیند . رنگ ها بهتر است خنثی و روشن باشند . نور پردازی ، رنگ را تغییر ندهد . مشتری را چاق یا لاغر نکند . آینه ها نیز محصول را متفاوت از واقعیت آن ها نشان ندهند . مسیری برای حرکت کردن در اتاق پروو طراحی شود تا مشتری بتواند یک تجربه کامل از محصول را درک کرده و برای خرید آن اقدام کند .

هزینه های نهایی هر بخش ، با توجه به تیم دیزاین شما ، میزان فعالیت های آن ها ، ایده ها ، خرید ها و … مشخص می شوند و بسیار متغیر است . اگر چه سازمان های دولتی ، نرخ هایی برای طراحی بر اساس متر مربع اعلام کرده اند . اما ممکن است طراح و کارفرما ، به توافق های متفاوتی برسند .

Rate this post